fysiotherapeut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lorelei

fysiotherapeut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 13:24

een paar weken terug is mijn paard behandeld door een osteopaat,ze zat heel erg vast in de rug.dankzij deze behandeling laat ze me weer fijn zitten.
en liep niet kreupel meer.
maar helaas te vroeg gejuicht.ze loopt nu weer kreupel.de da stelde weer de diagnose hoefbevangen.dus meteen mijn hoefsmid gebeld dat de hoeven nu goed bij gehouden moeten worden.gelukkig heb ik een hele fijne meedenkende smid.heb haar na het bekappen nog even laten lopen,en mijn smid dacht duidelijk te zien dat mijn paard last heefd van de linker schouder,en gaf mij het advies om een fysiotherapeut erbij te halen.
nu weet ik dus echt niet wat ik moet doen.want ja ik zie ook wel wat de smid ziet,maar aan de andere kant mijn da weet toch ook wel waar hij over praat lijkt me.
wat denken jullie fysio bellen of niet?

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 13:35

als de kreupelheid voort komt uit het hoefbevangen zijn los je met een fisio niks op dan heb je meer aan je hoefsmid, maar blijkt de kreupelheid uit de schouder te komen neem dan eens contact op met je fisiotherapeut en laat je door hem/ haar adviseren, ook is het belangrijk bij schouderproblemen je zadel eens na te laten kijken, dit kan je fisiotherapeut ook doen, althans die van ons kijkt daar wel naar, het zadel kan namelijk te veel op de schouder liggen, als laatste let met rijden eens op of jou paard goed rechtgericht loopt , dit kan bij scheefgereden paarden ook kreupelheid veroorzaken er is een topic over antoine de bot op verslag van de dag , lees dat eens door. let wel al deze tips gelden niet als jou paard een trap of iets dergelijks heeft gehad wat de kreupelheid zou kunnen veroorzaken.

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 15:15

Als je osteopaat goed heeft geholpen, vraag je die toch om advies?
Laat de hoefsmid zich bij de hoeven houden. Ieder zijn vak!

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 01:16

Hoefbevangenheid los je niet op door alleen de hoefsmid. Je zal daar ook je voer op moeten aanpassen. Wilde dat even rechtzetten