Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
smurf schreef:mijn paard heeft hele grote wolfskiezen, 2 verschillende paardentandartsen durven ze niet te trekken, het zal op een kliniek moeten. Maar aangezien ik hem toch bitloos rijd, als ik al rijd, maakt het niet zoveel uit

Leone schreef:Mijn ruin leek er last van te hebben en we hebben ze toen "afgeknipt" dus niet getrokken. Is misschien ook een optie is veel minder ingrijpend.
Nilan schreef:Jeetje, wist niet dat zoveel paarden daar zo'n last van hebben...
M'n vorige paard had hele grote, maar ogenschijnlijk nergen last van...
Nu heb ik 'n jonge ruin waarvan de kiesjes aan 't groeien zijn. Hij trekt wel veel de teugels naar voren (probeert ahw z'n nek zo veel mogelijk te strekken) zou dit 't begin van de eventuele last zijn?

Nilan schreef:Ben gisteren bij de veearts geweest en blijkt dat m'n paard ze nog helemaal niet heeft, hihi!!
Ik was in de war met de hengstenkiezen...
unamie schreef:Nilan schreef:Ben gisteren bij de veearts geweest en blijkt dat m'n paard ze nog helemaal niet heeft, hihi!!
Ik was in de war met de hengstenkiezen...
![]()
volgens mij verwarren meer mensen in dit topic wolfskoesjes met ruinen/hengstentanden
voor de duidelijkheid
een hengsten/ruinen tand zit onder.. deze kun je ook goed zien en worden idd wel eens afgeknipt als ze te lang worden
een wolfskies zit boven net voor de eerste kies en zijn moeilijker te zien (zeker voor de leek)
sommige paarden krijgen ze niet.. andere hebben er zelfs 3
unamie schreef:volgens mij verwarren meer mensen in dit topic wolfskoesjes met ruinen/hengstentanden
Citaat:voor de duidelijkheid
een hengsten/ruinen tand zit onder.. deze kun je ook goed zien en worden idd wel eens afgeknipt als ze te lang worden