Been blijft dik, was kreupel maar nu niet meer, wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BlackLover

Been blijft dik, was kreupel maar nu niet meer, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 21:48

Hey Allemaal,
Ik zit echt met een dringende vraag, Mijn verzorgpaard (Naja ik huur hem van de manege en na de zomer wordt ie van mij maargoed daar gaat het niet over, Een tijdje geleden had hij een trap gekregen van zn stalgenoot (staat nu inmiddels alleen) waardoor hij kreupel was en een flink dik been had, na een week stappen, mocht ik er weer op wel rustig aan gedaan, en voordat ik op vakantie ging ruim 2 weken geleden had hij weer een dik been weer stappen en koelen, en na 4 dagen stappen was het been wel minder ( ik was nog op vakantie ) en begon hij weer met de lessen mee te lopen, maar het been blijft dik hij loopt er wel normaal op, loopt ook niet kreupel erop, ik heb aan de manege eingenaar gevraagd maar die zegt in de gaten houden maar toch maak ik me er zorgen over dat is toch niet goed?! als ik heb gereden koel ik hem minstens 20 minuten af, wat moet ik nou doen?
Groetjes Melissa
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-03-06 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Kleurtjes verwijderd + Titel verduidelijkt.

Wendel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 21:51

Mijn paard had het voor 3 weken terug ook. Ben hem gewoon blijven rijden. Het been was dik en een beetje warm, maar niet kreupel of onregelmatig. Was wat vocht wat ze nog moest afvoeren. Beweging helpt daarbij wel een heleboel. Ook goed blijven koelen dan neemt de zwelling af. Ik zou gewoon nog even aan kijken. Zolang ze niet kreupel loopt kun je wel rijden. Ik heb wel rustiger aan gedaan hoor, maar heb haar wel elke dag laten lopen.

Ingridje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 22:36

Ja ik zou hem wel gewoon laten lopen en gewoon elke dag afspuiten dat doe je namelijk goed. Waarschijnlijk word het been vanzelf minder dik en is het gewoon een reactie. Als hij niet kreupel loopt of niks anders raars doet is er niks aan de hand gewoon blijven afspuiten dus.

Anoniem

Re: Been blijft dik, was kreupel maar nu niet meer, wat te d

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 22:36

VMR --> MD.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 23:30

Waar zit die zwelling?

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 23:33

zal veel stapwerk doen,misschien ook op het harde wat stappen..Blijven koelen en misschien wat coolingsgel erop
succes

BlackLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 08:57

Zwelling zit bij de kogel aan de binnenkant van z´n been.

Rukaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:12

Veel stappen en afspuiten (minstens 20 minuten). Als het lang aanhoudt even de VA vragen. Succes!

pgw

Re: Been blijft dik, was kreupel maar nu niet meer, wat te d

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 10:48

Mijn paard had een dikke knie.Ik heb er traumeel opgesmeerd en is nu helemaal dun.Traumeel is een homeopatisch middel.Dus mijn advies is traumeel dagelijks eropsmeren en afspuiten.

pgw

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 10:54

idd traumeel , veel koelen, en goed stappen, succes!

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:12

In plaats van koelen met water kan je er ook een coolpack omdoen (met een bandage). Dit moet je wel minimaal 15 minuten laten zitten.

BlackLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 12:09

Dankjullie wel allemaal! Ik heb na het rijden eerst gekoeld met een coolpack en voor de zekerheid coolingsgel erop gedaan en ik moet zeggen het wordt wel minder. Bedankt!