Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ze heeft het in één voorbeen heel erg doordat ze daar heel veel op gesteund heeft toen ze haar andere been gebroken had. Haar andere voorbeen ziet er veel beter uit, ook wat artrose maar volgens de DA normaal voor een paard van haar leeftijd. Ze is er nu 23 trouwens (24 in mei).Memuska schreef:Memuska heeft ook artrose. Het is drie jaar terug vastgesteld, maar ze heeft het in een vrij serieuze graad dus ze heeft het al langer, het was ons alleen nooit opgevallen omdat ze perfect liep en je dan geen foto's laat makenZe heeft het in één voorbeen heel erg doordat ze daar heel veel op gesteund heeft toen ze haar andere been gebroken had. Haar andere voorbeen ziet er veel beter uit, ook wat artrose maar volgens de DA normaal voor een paard van haar leeftijd. Ze is er nu 23 trouwens (24 in mei).
Die artrose is ook de reden dat ze niet meer op de manège staat, daar moest ze te veel op stal. Ze staat nu thuis en gaat elke dag de wei in, ongeacht het weer. Alleen met ernstige sneeuwval kan ze niet buiten omdat die sneeuw gaat klonteren, maar dan ga ik aan de hand een eind met haar lopen. Ik rijd een keer of 4-5 per week, recreatief wegens thuis geen piste, plus dat bakwerk te belastend is voor haar benen. Ze krijgt een medicijn bij (Artico) waar ze het perfect op doet. Eerst kreeg ze Primeval en daarna glucosamine/chondroïtine maar daar reageerde ze niet op. Nu doet ze het prima en ik hoop dat dat nog lang zo mag zijn!
Verder wou ik dezelfde opmerking maken als Mist ivm het longeren.

)
. Hij staat elke dag buiten, in de winter staat hij 's nachts binnen, maar vanaf mei tot half september ( ligt aan de temperatuur 's nachts) staat hij hele dagen op de wei. Ik stap af en toe nog met hem in het bos, maar intensief rijden doe ik niet meer met hem. Dit omdat hij ruim een jaar geleden door z'n voorbenen zakte tijdens het rijden waardoor we bijna overdekop gingen (in draf) hij had toen allemaal wondjes op z'n hoofd door het schuren over de grond.
De keren daarna struikelde hij ook steeds. Aangezien m'n leven me lief is en ik ook nog 3 kleine kinderen heb, stap ik nu dus alleen nog maar met hem.
wendyashley schreef:Veel mensen beweren dat artrose een ouderdoms kwaal is , maar het valt mij op dat er steeds jongere paarden rond lopen met artrose.Toen ik hoorde dat mijn pony artrose had ben ik meteen met wedstrijden gestopt, uiteindelijk is dit niet nodig geweest ik kan haar nog steeds op m niveau rijden.... maar ja je doet wat op dat moment het beste lijkt,en misschien is het ook wel beter voor haar aangezien ze al op 2.5 jarige leeftijd volledig onder het zadel was(niet bij mij hoor)is het niet erg om op je 14e rustiger aan te doen en nu met 27 jaar nog steeds zin heeft om te rijden.Misschien was dat wel anders geweest als ik haar gewoon elk weekend op wedstrijden had gereden...