Soepel spieren en gewrichten..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gillian

Soepel spieren en gewrichten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 18:37

Mijn paard is in januari geopereerd aan z'n hoefgewricht, botsplinter en cyste, en heeft zo'n 8 weken op staprust gestaan.
Dat stappen heb ik in 6 weken opgebouwd naar een half uur 2x per dag.
Vanaf dit weekend mag ie weer los en een beetje aan de longe, maar nog niet aan het werk!!
Vandaag heb ik hem 5 minuutjes aan de longe gehad, na eerst een half uur stappen, maar hij liep zo ontzettend stijf, om te huilen gewoon...
Dat is natuurlijk wel begrijpelijk na een operatie en hij is ook al op leeftijd, 18 jaar dit jaar, dus met iedere dag wat beweging moet dat wel goed gaan komen.
Ik heb de tijd, dus ik overhaast niks.
Graag wil ik hem eigenlijk een beetje helpen om hem wat soepeler te krijgen de komende tijd.
Hebben jullie misschien wat tips daarvoor??
Misschien een voedingssupplement oid??
Alvast bedankt!!

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:41

Er zijn een aantal TTEAM oefeningen hiervoor (zoek even met Google, er staan een aantal oefeningen op internet), verder veel bewegen, wat masseren, stretchen, etc.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:45

Mijn paard is stukke soepeler door zijn lijf geworden na het voeren van Maxh ( www.maxh.nl ). Op de site van de paardendrogist ( www.paardendrogist.nl ) zal ook vast het een en ander staan.