Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
RaQuKA schreef:Je zei toch dat
Kes het van dat bitloze hoofdstel had, en dat Raag die ook had gedragen? dus dan hebben ze het allebei van het hoofdstel en is het niet besmettelijk.
Albertine_N schreef:RaQuKA schreef:Je zei toch dat
Kes het van dat bitloze hoofdstel had, en dat Raag die ook had gedragen? dus dan hebben ze het allebei van het hoofdstel en is het niet besmettelijk.
Hoe werkt jouw logica?
TinkerTreas schreef:Mijt (schurft) is wel besmettelijk. Het zijn kleine beestjes, die van het ene paard naar het andere over kunnen lopen. Dit kan dmv direct contact, maar ook als je dezelfde borstels enz gebruikt.
Gewoon allebei je paarden wassen en ook alle spullen: borstels, dekens enz.
Het beste kun je kijken of je ergens aan sebacil kunt komen, mag officieel niet meer maar werkt wel het beste. Is in Duitsland en Belgie nog wel te krijgen.
Succes
Albertine_N schreef:Ja alles is besmettelijk, jij (als je het paard van TS hebt geaaid en dan je eigen paard ook aait) kunt het overbrenegen, het tuig als je dat deelt is besmettelijk en de paarden kunnen elkaar ook nog besmetten.
Nee als je je handen hebt gewassen kun je het niet meer overbrengen, maar je jas bijvoorbeeld weer wel. Houd dus alles goed uit elkaar.
dus als je niet met je jas over de pony bent gegaan is er, denk ik, weinig aan de hand. Let ook op je rijlaarzen, die zou ik er even niet naar toe dragen. Albertine_N schreef:Het zweeft niet in de lucht hoordus als je niet met je jas over de pony bent gegaan is er, denk ik, weinig aan de hand. Let ook op je rijlaarzen, die zou ik er even niet naar toe dragen.
Heb je geen bergschoenen ofzo? Albertine_N schreef:Die kans lijkt me erg klein, maar anders was je even alles en houd je vervolgens alles uit elkaar.
Je laarzen kun je ontsmetten met Dettol, maar of je moeder zo blij zal zijn met een ontsmettingsbad naast de deurHeb je geen bergschoenen ofzo?
bolletje schreef:het is geen mijt
een paardje bij ons op stal had het ook aan zijn hoofd waarschijnlijk een bacterie die haren doet afbreken
bolletje schreef:Ja snaai hebben we he
bolletje schreef:Hij kwam langs toevallig en vroeg het hem, maar bij beschrijving mijt staat kortsvorming etc. meer dat speedy had zeg maar.