Hoi,
Was vanmiddag bij mijn paardje en haar lekker aan het borstelen toen me ineens wat vreemds opviel. Bij haar achterbeen heeft ze rap zitten, ik was daar aan het borstelen borstel ik ineens alle haren eraf. Bij haar ander achterbeen zit het ook en daar blijven de haren gewoon zitten. Dat dat door de rap komt kan ik nog begrijpen.
Ik haar buik borstelen, kijk op mijn borstel heb ik echt plukken haar erin zitten.
Ook vond ze het niet echt prettig als ik haar buik borstelde, oren gingen plat, tanden ontbloot en echt dreigen naar me. Ik nog een keer een haal over haar buik weer een hele pluk haar erin en weer echt dreigen.
Toen ik daarna haar buik bekeek had ze aan beide kanten een kale plek van zo.n 10 cm doorsnee met kleine wondjes wat zou kunnen komen omdat haar haren daar eruit getrokken zijn.
Ik de da gebeld, hij zegt dat ik haar even goed moet borstelen en dan over twee dagen weer en kijken of ze jeuk aan heeft.
Jeuk heeft ze absoluut niet, maar ik mag er dus absollut niet aan komen met een borstel. Met alleen mijn hand erover vindt ze ook niet echt leuk maar laat ze wel wat meer toe.
Wat zou dit kunnen zijn, aan het voer is niks veranderd, dat is al 3 maanden hetzelfde. Stalomstandigheden zijn ook niet veranderd, het enige is dat sinds een paar weken de paarden daar met elkaar aan het klieren zijn. En dan echt naar elkaar bijten als de een eten heeft, en hoewel de ander dan ook heeft is het blijkbaar leuker voor ze om te kijken wat de buren hebben.
vanwege het ontbreken van jeuk en de plek denk ik niet gelijk aan een eczeem, de huid is ook helemaal niet schilferig. Kan het door stress veroorzaakt worden