Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dyante schreef:mijn paard heeft een ernstige blessure aan de knie. Ze moet een maand boxrust en vervolgens nog 5 maanden revalideren. Vooral die maand boxrust is een probleem. Ze moet zich echt rustig houden en dat doet ze niet. Wat voor middeltjes bestaan er en zijn verstandig om te geven om haar zo rustig mogelijk te houden ?
graag jullie advies.
) 
Melanie schreef:Mijn paard heeft ook net 4 weken boxrust achter de rug en nu is de volgende
Wat helpt is om bijv, een hooinetje (met kleine gaatjes) op te hangen , dan heeft ie heel de dag wat te knabbelen, en het gaat er minder snel uit als dat je het op de grond legt.
Je kan ook wilgentakken geven, hebben ze ook lang werk mee.
Of een liksteen ofzoiets ophangen.
En voor de rest lekker aandacht geven enzo.
En over het voer, ik zou hem/haar maar op heel weinig brok zetten anders worden ze helemaal zo druk.
Staat ze alleen op stal of heeft ze soortgenoten om zich heen ?
ellenlouise schreef:Vraag je da even om advies. Je kunt je paard moeilijk 5 maanden lang sederen. Voor sommige paarden is 24/7 weidegang een beter alternatief. Het is een keuze uit 2 kwaden.....
scoobydoo schreef:dyante jawel mag wel maar ze mogen 1 zakje van 7 gram per dag hebben.
ze zijn dan wel erg suf dat klopt.
mijn paard moet dat straks helaas ook anders kan ik hem niet rustig laten stappen.
het is wle een sterk middel dat klopt de dosering is wel voor een groot paard van 170 by the way.
volgens mij is het hier in nederland niet makkelijk te verkrijgen.
ik laat het dan ook door mijn paardenarts over komen vanuit belgie.
nu hij op stal staat krijgt hij nog niks.
hij staat zoals gezegd op de vitamine en mineralen korrels en veel hooi.
het gaat goed nu heeft hij het niet nodig.