Snotterig en hoesten ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hel1

Snotterig en hoesten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 19:33

We hebben sinds Woensdag een nieuwe pony,
En gister begon ze een beetje te hoesten, en vandaag hoeste ze veel meer, en was ze ook snotterig.

Mijn buurman opperde al droes, maar zo dom als ik ben, heb ik nog niet gevoelt of er bulten onder haar hoofd zaten.

Iemand idee wat dit kan zijn ?

JessyHorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:35

Mijn pony is ook erg verkouden. Hoest en snotterd ook heel erg, ook hoest ze slijm op. Ze heeft al droes gehad en dat begon niet met een verkoudheid.

Bij droes krijgen de paarden een bult (of meerdere) tussen de kaken. Mijn pony at of dronk toen niet meer en had bijna 40 graden koorts.

Bravura

Re: Snotterig en hoesten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 07:11

Hou andere paarden en pony's ook even goed in de gaten, of die niet ook besmet raken. Temperaturen en frisse lucht is prima.

Mijn oude paard hoest ook sinds afgelopen vrijdag en af en toe heeft ze met eten een klodder beige snot in haar neus. Ik heb haar tot nu toe alleen horen hoesten met eten en nadat ze hinnikt, dus naar mijn mening zit de irritatie in haar keel. Ik geef haar nu twee maal daags een schepje Foenegriek over haar voer en 6 eetlepels Denneknoppensiroop (Kruidvat) door een emmer lauw water, die ik 's nachts in haar stal laat staan. Ik wacht maandag denk ik af en temperatuur haar vandaag een paar maal. Hoest ze maandag nog erger/vaker bel ik de DA.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 07:13

Wat ook kan irriteren is een stoffige omgeving!

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:01

Voor de zekerheid even na laten kijken door de dierenarts.

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:39

[quote="Bravura"]Hou andere paarden en pony's ook even goed in de gaten, of die niet ook besmet raken. Temperaturen en frisse lucht is prima.

Mijn oude paard hoest ook sinds afgelopen vrijdag en af en toe heeft ze met eten een klodder beige snot in haar neus. Ik heb haar tot nu toe alleen horen hoesten met eten en nadat ze hinnikt, dus naar mijn mening zit de irritatie in haar keel. Ik geef haar nu twee maal daags een schepje Foenegriek over haar voer en 6 eetlepels Denneknoppensiroop (Kruidvat) door een emmer lauw water, die ik 's nachts in haar stal laat staan. Ik wacht maandag denk ik af en temperatuur haar vandaag een paar maal. Hoest ze maandag nog erger/vaker bel ik de DA.[/quote]

Denneknoppensiroop van het Kruidvat of Trekpleister kan idd erg goed werken!Ook heb ik weleens van Tijmsiroop gehoord..Alleen dat heb ik nog nooit zelf geprobeerd! Zal als ik jou was wel ff de DA laten komen!