Heeft iemand hier ervaring mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miri

Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 17:16

Hallo!
Mijn shetlander heeft sinds gister een raar iets..Gister wou ze niet eten en normaal gesproken begint ze al te kwijlen bij het horen van een ritselend zakje.Dus ik dacht.. een Olga die niet eet is niet echt gezond..
Toen gingen we even naar mijn paardrijinstructrise,misschien wist zei wat het was.Ze zij dat het misschien een kleine koliek was en dat ze op stal moest en we moesten wachten wanneer ze had gepoept.Dus wij op stal zetten en wachten en ze had gepoept.Vanochtend weer gekeken maar er lag niets nieuws bij.

Toen toch even de dierenarts gehaald en die zei dat het waarschijnlijk een kou op de ingewanden was en dat we een paar dagen moesten afwachten en dat ze alleen maar hooi mocht eten.Maar ze wil niet eten.Ook geen hooi.

Ze heeft al wel een paar keer diarree gehad maar ze is nog erg slap.
Dernet wankelde ze even en ging toen liggen.Ze stond wel weer uit zichzelf op.

Wie weet wat ik nog meer kan doen om haar beter te maken?
Of wie heeft er ook zoiets meegemaakt??
alvast bedankt!!

Miri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 17:25

niemand??

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:27

Heeft ze misschien veel sneeuw gegeten(of ligt dat er bij jullie niet)Als ze nog steeds niet gemest heeft zou ik toch,voor het weekeinde, er even een dierenarts bij halen.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:29

Ik zou er als de sodemieter een andere dierenarts bij halen!

Miri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 17:41

ja we hebben vanochtend al de dierenarts erbij gehaald.. staat ook in mn verhaal en die zegt een paar dagen wachten.. ze heeft drnet een hapje eten genomen en ze fleemt wel de hele tijd..maar ik vroeg me af of iemand zoiets ook heeft meegemaakt en hoe het is afgelopen en hoe het is gegaan bij hun dan..

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:42

ik ga met Vonnie84 mee! Direct een andere DA erbij!

oscar_rocky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:58

ik heb het meegemaakt maar mij lievelings pony heeft het niet overleefd ik denk er elke dag nog aan

IvoIce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 18:10

Andere DA!!!
Shets die een paar dagen niet eten hebben snel last van vet op het bloed en dan moet ze aan het dwangvoedsel, o.a. doordoor is mijn veulen overleden. Die had koliek en bleef koliekerig en mocht daardoor niet eten, drie dagen later vet op het bloed (ook een darminfectie, dus het waren meer dingen) en de vierde nacht is hij overleden.

Wil je niet bang maken, maar bel iig een andere DA om om zijn mening te vragen!

Sanco

Re: Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:40

snel iemand anders erbij halen

als een SHETLANDER niet eten wil is er meestal iets heel goed mis... en hou m goed in de gaten... (rollen enzo)

jessica23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:38

Bij ons op stal zijn er meerdere paarden die hun hooi niet op eten en niet helemaal lekker zijn.
Er kan dus een griepje heersen. Paarden nemen dit snel over. Bij ons begon het met 1 en nu hebben er nog 3 het.

Jessica

Miri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 11:39

oke bedankt.. maar het gaat alweer beter met der gellukig..
Gister at ze een pepermuntje en toen wou ze ook kleine stukkies wortel eten..
Vanochtend kwam ze alweer naar buiten al hinnikend want ze had erge honger..dus weer een paar kleine worteltjes gegeven.. dus het gaat de goeie kant op.Alleen ze staan nu in een andere bak omdat in onze bak 2 fjorden staan ff maar daar vind ze het niet leuk,daar is de plek waar ze waarschijnlijk teveel sneeuw heeft gegeten en daardoor is ze ziek geworden.Dernet wou ze daarom ook maar 2 mini stukjes wortel eten en ze staat er niet echt vrolijk bij.Maar dat is wel begrijpelijk...Sterkte met die paardjes jessica23!!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 13:22

Als ze diarree heeft gehad, zou ik toch even een feces-onderzoek (poeponderzoek) laten verrichten, voor het geval je paardje een (ernstige) worminfectie heeft! Ik hoor de laatste tijd echt ontzettend veel van paarden die een gigantische rode bloedwormeninfectie hebben! Ondanks dat ze zich nu beter voelt, zou ik het toch gewoon doen, het kost 15 euro ongeveer, dus om de kosten kan je het niet laten.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:41

angela88 schreef:
ik ga met Vonnie84 mee! Direct een andere DA erbij!

ik ook !

Miri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 21:48

ja oke,ze is nu weer helemaal de oude,misschien toch even nog de dierenarts laten komen voor dat onderzoek..iedereen bedankt!!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 03:44

Als het weer gebeurt kun je misschien ook de temparatuur opnemen.