Hallo,Mijn merrieveulen van 11 maanden heeft een tik in de loopstal tegen haar sesambeentje gehad.Nou moet ik morgen naar kootwijkerbroek voor een foto.Ik hoor nu alleen maar verhalen,van je mag alleen maar hopen,dat je haar straks kan berijden.Ze loopt er totaal niet kreupel op.Ik mag er ook gewoon aankomen.Wie heeft hier ervaring mee?Ze stondt in een loopstal en heb haar eruit gehaald.Ze is de alfa merrie in stal en het land.Ze is ook de drukste van het stel.Nou zeggen ze allemaal je moet haar gewoon terugzetten,een veulen krijgt wel meer klappen.Nou heb ik zoiets van ik bescherm haar tegen d'r zelf.
En dit is niet de eerste klap die ze krijgt.Ze loopt ook niet voor andere veulens weg die haar in de weg staan.Hoeveel klappen moet ze dan nog krijgen.Je hebt genoeg mensen die volwassen paarden hebben en naar het land gaan en naar stal terug komen,die kreupel lopen,dikke benen.
En die zetten hun paard ook niet meer in het land.Dus waarom mag een veulen danwel klappen krijgen,een tik oke,maar een klap op het sesambeentje vind ik wel genoeg.
Ik hoop dat het morgen allemaal wel mee valt.
pgw.