Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ranna schreef:Heb je al kruiden geprobeerd?
Fenegiek is goed als de hoest veroorzaakt wordt in de voorste luchtwegen en HMP kruiden als het om de bronchiën gaat.
Mijn paard is er erg mee geholpen. Hij hoest nu niet meer maar krijgt standaard HMP kruiden in onderhoudsdosis zolang het niet stralend mooi weer wordt.
Persoonlijk houd ik niet van chemische dingen maar zoek het in kruiden. Soms moet je de DA wel laten komen en kun je niet anders maar mijn voorkeur gaat uit naar een natuurlijke oplossing.
Ook het hooi enkele uren laten weken in een grote ton helpt en daarbij moet ik opmerken dat mijn paard altijd buiten loopt. Hij heeft een loopstal maar die gaat niet anders dicht dan dat we hebben gereden. Als hij na 1,5 uur weer kurkdroog is gaat hij weer naar buiten.
Succes.
phannie schreef:wat zijn HMP kruiden? waar is het te koop en wat kost het? hoeveel zou ik mijn shetje van 2 jaar kunnen geven per dag?
0AnGeLA0 schreef:@ ranna: Ik denk dat het om de bronchien gaat… maar weet dit niet zeker.. Is deze hoest op te wekken?
Foenegriek heb ik geprobeerd, daar werd het hoesten eerst wel minder van maar lijkt niet volledig te helpen!
Het hooi laat ik inderdaad weken, alleen hoe doe je dit als het vriest? (ivm halve open staldeuren)