Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Verrox schreef:http://home.planet.nl/~fran1844/
Zie deze link voor de gevaren van natuurlijk bekappen/ strasser!
Ik ben er van overtuigd dat het best kan helpen maar ik heb zelf een paard met hko en hier begin ik dus niet aan, inderdaad rechtrichten en voorwaarts rijden kan goed helpen.
Die van mij staat nu op rust (de wei) tot augustus/september!
Sisim schreef:Hoefkatrol hoeft geen heel erg probleem te zijn. Het hangt af van de gradatie. Klasse 1 bijvoorbeeld hebben heel veel paarden zonder er ooit last van te krijgen. Klasse 2 kun je goed mee door blijven rijden als je e.e.a wat aanpast. Klasse 3 is redelijk ernstig, speciaal beslag, e.v. inspuitingen bij erge kreupelheid, niet meer springen, liefst geen korte wendingen.
Klasse 4 is heel ernstig, paard eigenlijk niet meer gebruiken.Mijn paard heeft klasse 3. Na de diagnose is ze een klein jaar op rust geweest in het weiland met een aantal andere paarden, daarna ben ik rustig weer begonnen met rijden. We rijden alleen maar buiten. Nu 3 jaar later rijden we rustig ritten van een uur of 6, soms meerdere dagen achter elkaar. Ze is nooit meer kreupel of onregelmatig geweest.
In de winter heeft ze vakantie en staat ze zonder ijzers buiten in de kudde, dit doet wonderen voor haar hoeven die anders vrij slecht zijn.
Foto's maken is belangrijk voor de diagnose en behandeling!