Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
! Dit is ook geen discussie maar een topic waarin informatie wordt gevraagd door TS. Als mijn info onvolledig is dan mag je het best aanvullen zonder het af te doen als 'onzin'.
mistral schreef:kramptrekken en hanetred is het zelfde
sume schreef:oke bedankt in elk geval, alhoewel als ik het topic lees van het DAP Bodegraven is er dus wel degelijk verschil, kramptrekken schijnt toch wat belastender te zijn dan hanetred.
Als ik beter gelezen had had ik het dus niet hoeven vragen.
Maakt voor mij verder niet uit er moet toch wel iets ernstigs aan de hand zijn wil ik hem verkopen want hij is een super schat en ook ik heb mijn gebreken dus we passen dan wel goed bij elkaar.
Maar ik denk ook zeker dat als hij verkocht zou moeten worden dat het wel een probleem zal geven of dat hij weinig op zal brengen ondanks zijn prestaties in de sport of je moet net iemand treffen die voor hem valt en het paard persé wil hebben.
Imerose schreef:Met veel geduld heb ik het voor elkaar dat ze niet krampt tot ik de beschermers om heb, maar als ik klaar ben 'moet' ze gewoon krampen.
De smid is een waar drama en hoeven uitkrabben door vreemden gaat ook niet.
Randy01 schreef:Zoals hierboven al werd aangegeven, hanentred en kramptrekken zijn twee heel verschillende dingen. Ik vind dat je als eigenaar van een paard met één van deze verschijnselen toch eigenlijk wel het verschil hiertussen zou moeten weten....
Randy01 schreef:Zoals hierboven al werd aangegeven, hanentred en kramptrekken zijn twee heel verschillende dingen. Ik vind dat je als eigenaar van een paard met één van deze verschijnselen toch eigenlijk wel het verschil hiertussen zou moeten weten....
...
Oh ja, ik heb mijn paard verkocht gehad (als zijnde ZZ-licht geklasseerd dressuurpaard) en heb er (ondanks dat hij geen papieren heeft) toen nog héél leuk voor gevangen![]()
Heb het er toen wel heel netjes en eerlijk bij verteld dat hij kramptrekker is en wat het precies inhoudt. Heb het de kopers laten zien en het was verder okay. Rontgenologisch trouwens prima in orde...