Shetlander met Diaree

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

littlemouse

Shetlander met Diaree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 14:14

Ik heb een shetlander van 8 jaar oud.
Sinds een tijdje heeft ze diaree. Ze eet goed, is levendig en lijkt nergens last van te hebben. Ze wordt ook niet mager ofzo.

Volgens de dierenarts at ze hoogstwaarschijnlijk zand, dat dan in de maag achterbleef en ervoor zorgde dat ze diaree kreeg. Ze heeft hier al medicijnen tegen gehad, maar het blijft nog steeds.

Heeft iemand een idee? En wat kun je er het beste tegen doen?

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:41

Probeer er voor te zorgen dat ze geen zand eet. Dit schijnt te maken te kunnen hebben met te kort aan mineralen. Kijk wat ze vindt van een liksteen + voldoende hooi verdeeld over de dag.
Er is nog wel een heel oud topic over waar mensen goed advies geven: viewtopic.php?t=199306

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:29

Geef haar voor de zekerheid ook nog een wormenkuur en vitaminestoot. Als het aan een tekort van vitamine en mineralen ligt doet een vitaminestoot wonderen. Als dat niet helpt en je het verder niet meer vertrouwd zou ik toch nog eens met je DA rond te tafel gaan zitten. Succes!

Anoniem

Re: Shetlander met Diaree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:22

VMR --> MD.

littlemouse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 10:55

Bedankt voor de tips. Ik ga het proberen met een liksteen en meerdere porties hooi verdeelt over de dag.