Een pony loopt mank, we hebbn eerder een veearts laten komen en die zei dat ze stijf was. Ze gaf een poeder voor in haar eten(denkelijks een spierontspanner). Met dat poeder ging het beter tot op een twee a drietal weken later. De pony loopt terug mank. De lesgeefster zegt dat dit niet meer stijf is en denkelijks ook niet verokken aangezien dat het betert hoe meer ze loopt. Zou het hoefkatrol zijn? Wat moeten we doen?
HKO kan je zien op foto's. Als je naar de DA gaat zullen ze waarschijnlijk een buigproefje doen. En haar willen zien lopen op het harde en het zachte. Daarna gaan ze vaak verdoven.. (naaldje onder in het been) 10 minuten lopen. Dan kijken of ze beter loopt. Loopt ze nog steeds mank? dan gaan ze een stukje hoger op het been verdoven. Loopt ze daarna niet meer mank weten ze van welk gedeelte van de voet ze foto's moeten maken. En dan kunnen ze als het in de beenderen zit zien. Als het niet in de beenderen zit gaan ze vaak peesscans maken.
Nee dat klopt niet.Een vriendin van mij ,heeft van haar paard ook foto´s laten maken.En daar zagen ze op dat ze hoefkatrolonsteking heeft.Dus het kan zeker wel..
Zo duur was het echt niet. Ik heb in totaal 250 euro betaald. En daar zaten foto's en alle onderzoeken in. Zelfs de smid die er daar andere ijzers onder legde.
EDIT: en als je niet weet of het paard HKO hebt ben je denk ik zoiezo beter af bij een DA. Een DA weet wel of hij dit allemaal moet doen. En waar het vandaan komt. En als het geen HKO is kan hij er wel achter komen wat het wel is.