De dierenarts is net geweesd, omdat mijn paardje al twee weken niet lekker liep. (Ik heb haar die twee weken daarom ook niet gereden, hoor.)
Nu hebben we haar wel gelongeerd, veel stappen en een beetje draven, maar haar linkerachterbeen begon steeds meer op te zetten, daarom hebben we de laatste week alleen maar gestapt, maar ze is wel in de wei geweest.
Nu heeft een dierenarts een echo gemaakt, en hij had slecht nieuws.
De aanhechtingspees in dat been ligt overhoop. Waarschijnlijk is er een scheurtje in gekomen, maar omdat ik in het begin niks aan haar gemerkt heb, is het door inspanning overbelast geraakt, dus de pees is daardoor beschadigd.
Ze heeft twee soorten poeder gekregen, en zalf, maar dit is nog het ergste:
Ze mag de komende drie maanden geeneen gekke beweging maken. We moeten dus een aantal X per dag een half uur stappen, en ze mag niet op de wei, omdat ze daar gek gaat doen.
Maar het probleem is dat het echt een bloedpaardje is (veel volbloeden in de stam), en dat ze na deze twee weken al helemaal gek is. Ze spring alle kanten op, en is ontzettend onrustig, en dat moet zo nog drie maanden.
Verder voel ik me ontzettend schuldig, dat het door mij overbelast is geraakt.
Maar mijn paard wil graag werken, en is heel heet, en ik heb in het begin gewoon weinig aan haar gemerkt.Hoe ze dat scheurtje gekregen heeft weet ik trouwens niet, maar met voeren enzo staat ze altijd te bokken en stijgeren in de stal, en ze kan op de wei erg gek doen.
Zo dit moest ik even kwijt, sorry.