Horizontale scheur in de hoef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Horizontale scheur in de hoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 19:13

Anouar heeft al een hele tijd een scheur in z'n hoef, ik denk gestoten ofzo. Toen hij kwam zat hij net boven het midden van de hoef, nu is hij al een aardig stukje naar beneden gegroeid. Maar ik heb het idee dat hij steeds wat breeder wordt.
Als de hoefsmid op stal is laat ik hem er even naar kijken.

Maar hebben jullie ervaring met zo'n scheur? Kan het problemen gaan geven als hij meer naar beneden groeit?

Nu ziet het er zo uit. Beetje vieze hoef, maar rechts zit de scheur
http://img54.imageshack.us/img54/8383/hoef8pd.jpg

Oja, Anouar heeft geen ijzers en wordt natuurlijk bekapt.

Junior2019

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 19:16

Mijn paard had exact het zelfde.Toen ik bij de dierenarts was zei die dat het een ontsteking is geweest die zo naar buiten is gekomen.Hij heeft het wat verder uitgesneden.Nu is het bijna onderaan gegroeid.Ben benieuwd hoe hij het met de nagels gaat doen las ze beslagen gaat worden.Hij heeft denk ik wel wat minder houvast

herbey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:04

Hallo.
Kan geen kwaat hoor.
De scheur groeid inderdaat naar beneden en zal op het laatst ook een stukje afbreken maar ,dat kan geen kwaat als de hoefsmid het maar goed glad vijld! De hoefsmid zal aan weers zijden een verticale groef uitsnijden zodat de scheur niet horizontaal verder gaat scheuren.
groetjes Herbey.