Ervaring met poeder tegen luizen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

piedrolover

Ervaring met poeder tegen luizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 14:04

Hoi,
de paarden hebben bij ons luis.. Bij de dierenarts hebben ze alleen een shampoo waarmee je ze dus 2x moet wassen.
Maar het is nu zo koud buiten, dat dat eigenlijk een beetje moeilijk gaat.
Nu zat ik op internet bij de Paardendrogist te kijken, en zag ik dat er ook poeder is om je paard mee te behandelen waar dus geen water bij nodig is.
Nu vraag ik me af of dit wel echt goed zal werken.
Iemand ervaring hiermee?
Hier zag ik het staan: http://www.paardendrogist.nl/cache/producten/PAARD_-_Gezondheid_-_Huid/Vee_Luis_Poeder/index.asp?strPageType=productpagina&intHoofdgroepID=105&intSubgroepID=120&intProductID=25516

DianneM

Re: Ervaring met poeder tegen luizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:07

Ik heb wel eens anti-luis/vlooien poeder (van Bayer) voor de honden gebruikt, dat werkte super maar op paarden nog nooit eigenlijk, die hebben nog nooit luizen gehad

Edit, het is wel een nadeel dat alle luizen en vlooien met zijn allen 1 kant op rennen of wegspringen naar waar je nog niet gepoederd hebt, moet je een sterke maag voor hebben als je fobisch bent voor deze beestjes

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:45

Mijn paard heeft ook luizen gehad. Ik kreeg een soort gel, die moet je op de ruggengraat doen, binnen een paar dagen waren die luizen weg. Die gel trekt in het bloed, en ze hoeven het dus niet meer, en gaan dood. Heb het gewoon bij de dierenarts gehaald toen. Zal zo even voor je kijken hoe dat spul heet, heb namelijk nog een hele fles vol...

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 08:12

Een spuitbus met Veerust helpt beter en sneller.

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:50

@cookies: mijn ervaring met veerust is dat het eigenlijk nergens tegen helpt.

wat Ijslanderfan zegt klinkt heel goed, mij lijkt ook dat je het probleem van binnenuit (=bloed) moet oplossen, omdat als je het uitwendig oplost, jouw paard luisvrij is, en de buurman onder zit.....

*ik ben geen dierenarts dus zeker weet ik het ook niet*

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:53

Nou wij hadden vorig jaar luis op stal en toen hebben we alle paarden ingespoten met Veerust. Binnen 10 minuten lagen alle luizen dood boven op de vacht. Dus daar helpt het zeker voor. Je moet het alleen nog een keer herhalen na 3 weken omdat dan de eitjes uitkomen. DOe je dat niet, ja dan heb je zo weer luis.

piedrolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 10:08

Oke.. Maar komen de eitjes pas weer na 3 weken uit? Ik dacht eigenlijk al na 10 dagen ofzo?

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:17

Je hebt gelijk we hebben het na 2 weken herhaald. Typefoutje

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:29

Goh ik wist niet dat dat ook tegen luis werkte, veerust Weer wat geleerd, ik gebruik het eigenlijk alleen in de zomer tegen vliegenoverlast!