Dit is mijn eerste keer hier en heb gelijk al een vraag dat begint goed vind je niet??
Een vriendin van mij staat nu bijna een jaar op de staal waar ik nu sta en heeft denk ik nu ongeveer al 6 jaar een dravertje. Zoals bij de meeste dravertjes hoef ik waarschijnlijk niet over de geschiedenis van dat beestje uitwijden; laten we het er op houden dat ze voor dat mijn vriendin haar krijg er niet al te netjes met het beestje is omgegaan.
Ze heeft hard moeten werken aan de abnd die ze nu met het paardje heeft en was er vanaf het begin eigenlijk al vanuit gegaan dat ze nooit echte wedstrijden met het beestje zou kunnen rijden.
Ze heeft de afgelopen 6 jaar zoveel meegemkaat met het beestje, vaak naar verschillende DA geweest en vanaf het begin was er eigenlijk maar een DA die er een beetje hoop in zag. Bij de rest was ze bijvoorbaard al niet interessant genoeg.
In die 6 jaar blijkt dus dat haar knieen versleten zijn en ze is er ook pas nog anchter gekomen dat ze hoefkatrolonsteking had aan twee benen.
Ze heeft dus ook al een tijdje niet kunnen rijden. Maar nu heeft ze al een paar keer last gehad van zomaar ineens wegzakken met als gevolg dat ze op haar zij valt. Dit is gebeurd tijdens het rijden en tijdens het longeren.
Ook vertoont ze gedrag dat volgens mijn vriendin abnormaal voor het paardje is. Zo was ze gister weer gevallen, komt ze naast haar staan en staat ze alleen maar te schrapen. Overigens dit heeft ze nooit gedaan hooguit als je alleen met iets lekkers bij haar zou komen en dan weer met het lekkers weg zou gaan zou ze het hooguit 1 of 2 keer doen maar nu stond ze de hele tijd door te schrapen.
Ze schrikt van andere paarden en schrikt van dingen die achter haar gebeuren wat nooit zo is geweest.
Ik weet dat het paardje niet al te jong meer is (de precieze leeftijd zal ik even vragen) zou het misschien iets te maken kunnen hebben met ouderdom??
Heeft een iemand misschien een idee wat het zou kunnen zijn??
of misschien wat tips voor mijn vriendin??
Alvast bedankt voor jullie reacties
groetjes Kimberley