Ik heb een vraagje over mijn pony. Soms gaat ze, vanuit het niets, ineens heel hard met haar achterbeen tegen de grond "schoppen". Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, maar het komt op mij over alsof er ineens kramp inschiet, en ze probeert dit weg te krijgen. Of "alsof er even iets moet knakken", wat wij mensen ook wel eens hebben.
Het komt er dus op neer dat ze heel snel en hard tegen de grond slaat met haar achterbeen (zeg 3x per seconde), dat gaat een seconde of 5-7 door en daarna staat ze weer heerlijk relaxed.
Gisteren gebeurde dit tijdens het poetsen, ze heeft het ook al wel eens op stal gehad, daarbij raakt ze soms het schot maar dat is niet waar ze op richt.
Ik weet niet of ze het aan beide achterbenen heeft, gisteren en een keer ervoor was het linksachter, maar wellicht heeft ze het rechts ook wel eens en heb ik dat gewoon nog niet gezien.
Herkent iemand dit, en weet je wat het kan zijn en of er iets aan te doen is?
Mijn tinker heeft dit ook. Dit komt bij Flanna door de jeuk die ze heeft vanwege de (chronische) mok. Even goed checken of je wat kan vinden in de sokken...
Ik heb haar laatst nog uitgebreid gecontroleerd en toen niks geks gezien, maar ik zal het zeker nog eens nakijken.
Maar als het jeuk is door bijvoorbeeld mok, is het dan logisch dat ze het maar even doet, en vervolgens tijden niet??? Ik zou verwachten dat ze er dan veel vaker last van zou hebben.
Flan doet het ook niet de hele tijd en je wil niet weten hoe haar benen er uitzagen. Toen we de sokken eraf haalden zagen we pas echt goed alle plekken van de mok...
(Wat natuurlijk niet perse de aanleiding van het stampen van jouw paardje hoeft te zijn)
hoi misschien kunnen jullie mij helpen Ik heb vorig jaar een veulen gekocht het is nu ondertussen 2 jaar en 5 maanden..(kwpn) Als ik ze longeer doet ze soms heel raar mer haar achterbenen,soms zweeft ze echt en heft haar poten zeer hoog op maar soms als ze in paniek geraakt of iets niet wil doen gaat ze achteruit en dan slaagt ze achterover. Ik heb er is één keertje op gestapt en toen ze stopte en achteruit wou gaan sloeg ze ook over... Als je ermee rond wandelt en ze gaat ze plots ook trekken en slaagt ze achterover telkens valt ze op haar rug.. Weten jullie wat dit is en wat eraan te doen? Want zou er mee willen beginnen rijden maar is nu wel zeer gevaarlijk omdat ze over slaagt.. Dank je xxxx