traanoog

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bambi

traanoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 14:15

Ik rijd een paard bij welke heel erg last heeft van zijn oog. Het word wat dik en er komen kleurloze tranen uit. Dit word vooral erger als ze dus naar buiten gaat.

Mijn eerste reactie is dan ook dat ze ergens alergies voor is maar voor wat, dat kunnen we niet vinden.

Heeft iemand misschien een idee of weet iemand iets wat we er tegen kunnen doen. De Da weet ook niet wat het is en de medicijnen die hij voor schrijft lijken weinig te helpen.

Wie o wie kan mij helpen?

_Bolero_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:18

Mijn paardje heeft er ook last van gehad.
Ik haal ook altijd zo veel mogelijk spinnenwebben uit zijn stal weg.
Hij heeft iets van druppels gehad van de DA.
Ik zelf smeerde altijd wel iets van vaseline onder zijn oog, zodat zijn traan gelijk wegrolde en het niet aankoekte bij zijn oog.

Natural_Lady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:33

Ik heb de laatste tijd ontstoken ogen en die worden erger door stof of wind, misschien is dat bij hem ook wel zo, mijn ogen tranen ook vaak !

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:41

Mijn paard heeft sinds een paar dagen ook een traanoog.... eerst was het dik... helemaal dicht en na een dag ging het tranen en dat is nu een paar dagen zo...
ik weet het niet... de dierenarts bellen of aankijken? Het is niet ontstoken ofzo...

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:41

het is nu niet dik meer....

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:42

dus 2x HELLUP! Want als zoals bij Bambi de dierenarts niets weet ...?

Natural_Lady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:58

Sorry als ik je kon helpen zou ik het graag doen maar ik weet zo snel even niet wat het kan zijn ! Sterkte verder nog !

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 08:41

Kunnen verschillende dingen zijn, kou op het oog waardoor het gaat tranen. Ontstoken oog waarvoor je een oogzalfje kunt krijgen van de DA. (geen zalfje lenen, zitten atijd bacterien in) Of een beschadiging van het oog door een takje, stoten of zoiets.
De traanbuisjes kunnen verstopt zitten, dan moet de DA het doorspoelen via de neus (doet wel zeer bij ze)
Mogelijkheden te over dus !! Dus de DA laten kijken en anders een andere DA

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 10:22

Hier waait het nu een koude wind, dus als mijn paardje nu een ontstoken oogje had zou ik zeker er vanuit gaan dat het daarvan kwam.
Ik zou eventjes water koken, aflaten koelen en daarmee het oog schoonmaken.
Als het te lang duurt DA bellen.

capsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:57

misschien is het handig om te laten onderzoeken door de dierenarts of door iemand anders die er verstand van heeft!!?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 15:07

Bij ons in de Ruitersportzaak had je een middeltje 'Augen Pflege' met MSM, voor het reinigen van de ogen. Dit kregen wij toen onze hond hetzelfde had en het is ook een paardenmiddel voor paarden met traanogen. Ook Jordens Hippo heeft veel oogzalfjes voor het reinigen van't oog

Imago01

Re: traanoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 15:16

Bij mijn paard weet ik wel wat ze heeft: ze heeft herpes op het oog. Eens in de zoveel tijd speelt het wat op en gaat het oogje tranen. Van de DA had ik Zovirax gekregen, maar de oogdruppels van Optilan, die je gewoon bij een gangbare drogisterij kunt verkrijgen, werken prima en kunnen geen kwaad!
(Moet je wel even vragen om de pipetjes en niet een flesje...). Niet duur en het helpt zeker wel. Even 2-3 x daags wat druppels in het oog doen (je hebt hier wel wat hulp van een ander bij nodig) et voila.
Als het nog vaker terugkomt zou ik het als ik jou was zéker wel later onderzoeken door een DA.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 16:16

mijn shetje had altijd heel erg last van zijn ogen. altijd traanogen en dat werd helemaal hard met als gevolg dat het om zijn ogen het heel vies was. nu smeer ik er elke dag Bright Eye erop en het was na een dag al over! echt super spul

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 16:22

Bij die van mij zijn het echt heldere tranen. Ze heeft wel eens "pusogen" gehad en met de nodige zalfjes etc verholpen maar dit is anders... Brighteye heb ik ook ooit gebruikt, bij mijn paardje zonder resultaat. Maarja.. ze is al oud dus gevoeliger voor kwaaltjes...
Ik maak zowieso altijd een paar keer per week haar ogen schoon met boorwater ... = gewoonte... maar nu helpt het niet echt.... Het was vanochtend al iets minder... even afwachten of het vanzelf over gaat denk ik (ben onderhand vaste klant bij de dierenarts met mn oude dametje)

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:38

Jippie! het tranen is over bij mn paardje... mischien toch kou gevat (of zielige film gezien?)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 10:24

Kan ook een wimper zijn die in het oog steekt of is ingegroeid!

solli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:14

heb je al gekeken of het togt in zijn staldan gebeurd dat heel vaak

bambi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 21:13

@ solli7 nee dat is het probleem niet, het paard heeft het al een paar jaar vooral met wat koudere tijden. Ze lijkt er zelf weinig last van te hebben maar fijn lijkt het mij ook niet.