Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

ben al blij dat ie niet afgemaakt hoefde te worden) Marijn4045 schreef:Maar goed, ik moet wel 2 weken stappen (en ik ben al een week aan het stappen) en daarna in 6 weken weer terug opbouwen naar M-niveau. Hij mag die tijd zeker niet op de wei. Als ik door was gereden met dat been was het zeker een ernstige blessure geworden...
) en hij heeft Ozis toen direct even gecontroleerd. Ze is nog niet voldoende verbeterd en nu heeft hij plotseling allemaal andere diagnoses. Het is echt heel raar, zijn verhaal lijkt nu met de dag te veranderen...
) Marijn4045 schreef:Hier valt geen zinnig woord over te zeggen, elke peesblessure is zo anders!
Mijn paard had een ernstige peesblessure, maar heeft geen moment kreupel gelopen. Ik mocht meteen onder het zadel stappen omdat hij dan veel braver is. De opbouw zag er ongeveer zo uit:
- 8 weken 2 keer oer dag 10 minuten
- 8 weken 1 keer 10 mimuten, 1 keer 30 minuten
- 6 weken 45 minuten incl alle oefeningen in stap
daarna heel langzaam een rondje draf erbij en dat in 2 maanden opgebouwd naar B niveau. Begin december voor het laatst op controle geweest en toen mocht Tjal haast alles weer. Alleen op de wei was nog uit den boze.
Alles leek goed te gaan tot afgelopen donderdag, Tjal ontplofte aan de longe en toen ik hem weer tot bedaren had, was zijn been weer dik en warm. Aankomde donderdag heb ik dus weer een date met Pieter Jacobs...
Er worden me symptonen aangepraat die Ozis helemaal niet heeft. Ik ken mijn paard en ik vind het vreemd dat ze nu plotsklaps kreupel is op iets dat er al jaren zit. Verder kloppen er gewoon heel veel dingen niet die de va mij juist verteld. Zo zou Ozis bv. stijf moeten zijn en beter moeten gaan lopen naarmate ik langer met haar aan het stappen ben, het tegenovergestelde is echter waar. Zo kan ik nog wel heel veel dingen opnoemen.
Met 3 weken komt hij weer even kijken om te zien hoe het met Ozis gaat. (en mijn zakken legen?)