Bloedtransfusie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coco_Calan

Bloedtransfusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 09:37

Hoi,

Wie kan mij helpen, mijn verzorg paard heeft afgelopen week een soort bloed transfusie gehad.Cristof had bloed uit de hals gehaald en in de lenden weer ingespoten. Was er zelf niet bij aanwezig dus weet ook niet waar dat goed voor is. Het is begonne met een tezwaar veulen krijgen van twee jaar terug, sinds die tijd is nog niet weer 100% geweest.Ze is dus een aantal keren gekraakt en heeft ook al accapuntuur gehad.Wat hij nu dus gedaan heeft is mij onbekend.De merrie heeft ook altijd het probleem dus in de lenden,dat was nu wel soepel en zat niet meer vast,alleen dus nog niet 100% goed.Wat hij nu vermoed dat het een virus infectie is,maar deze methode ken ik nog niet. Wie heeft er ervaring mee?

Ellebel

Re: Bloedtransfusie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:01

Wat een vaag verhaal. Wie is die Cristof eigenlijk, een dierenarts?

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:32

Dit klinkt als een niet goed overgebracht verhaal. Als iemand bloed uit de hals afneemt en dat in de lendenen weer inspuit weet-ie niet waar-ie mee bezig is.
Als iemand (een arts, mag ik hopen) bloed afneemt uit de hals voor lab-onderzoek, en verder iets anders in de bilspier inspuit (antibiotica? vitaminepreparaat? corticosteroiden?), dan kan ik me er wel wat bij voorstellen.

Coco_Calan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 18:45

Cristof komt uit frankrijk( Daar heeft hij dus ook een eigen praktijk, net onder Parijs,hij doet daar veel met renpaarden )hij is hier 1 keer inde 4 weken in het noorden.hij is tandarts, kraker, fysio en doet dus ook dingen met accapuntuur.Verder werkt hij dus samen met dieren kliniek noord nederland.Met het kraken enzo, zijn wij zeer tevreden over hem, maar wat hij nu dus gedaan heeft kan ik ook niet verklaren.Ik ben dus heel nieuwsgierig wat dit te beteken heeft. Verder is hij wel heel bekwaam met paarden.
Maar de eigenaar kan dus bijna geen engels verstaan,das het probleem en ik moest zelf werken.
Vandaar dus mijn vraag.

Knavia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:16

Oei. iemand die tegelijk tandarts, kraker, fysio en acupuncturist is? En geen dierenarts? Dat klinkt als uit de middeleeuwen, toen had kappers die ook tandarts, chirurg en kruidendokter waren. Als je zoveel dingen doet, doe je misschien niet één ding heel goed....
Maar succes! En het inspuiten van het eigen bloed zal wel iets alternatiefs zijn, hoop wel dat het werkt!