Advies gevraagd. Liefst van een dierenarts.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnneB

Advies gevraagd. Liefst van een dierenarts.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 18:13

Ik heb wat lopen zoeken op internet en bokt, maar ik heb niet gevonden waar ik naar op zoek ben.

Het paard dat ik rijd heeft al een maand een dikke pees. Een dierenarts laat de stal niet komen en aangezien ze niet van mij is heb ik er weinig over te zeggen.
Ik baal er ontzettend van en wil erg graag weten hoe ik dit het beste op kan lossen.

Misschien is het onmogelijk, maar ik ben op zoek naar een dierenarts die ik via de pm de blessure kan 'beschrijven' in de hoop dat ik daar een beetje geholpen mee kan worden.

Ik hoop het paardje ooit te kopen en uiteraard laat ik dan wel een DA komen, mocht er dan nog iets aan de hand zijn. Ik vind het dan ook vreselijk dat dat nu niet gewoon gebeurd.

Weet iemand van jullie een 'aktief-bokkende' DA die mijn vragen zou willen beantwoorden?

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 18:14

Wat dacht je van een dierenarts bellen voor advies

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 18:15

Ze zegt dat dat niet kan ik ben geen dierenarts sorry

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 18:15

Ja, heb ik aan gedacht maar is dat niet vreemd? Advies vragen en dan vervolgens zeggen dat hij niet langs kan komen.

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 18:16

Nou het is so wie so raar natuurlijk dat er bij dit dier geen dierenarts komt kijken.
Ze kunnen natuurlijk via de telefoon nooit precies zien wat er aan de hand is en/of de juiste medicatie toedienen.

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 18:18

Taaclover schreef:
Nou het is so wie so raar natuurlijk dat er bij dit dier geen dierenarts komt kijken.
Ze kunnen natuurlijk via de telefoon nooit precies zien wat er aan de hand is en/of de juiste medicatie toedienen.

Denk je dat ik dat niet weet? Je moest eens weten hoe erg ik er van baal dat er niet gewoon een DA naar m'n beestje kan komen kijken.
Maar goed, dat soort reacties heb ik totaal niks aan. Als het zou kunnen had ik al 10 keer een dierenarts laten komen.

ellepel

Re: Advies gevraagd. Liefst van een dierenarts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 18:19

op de fiets...naar een praktijk toe, vragen of ze even tijd voor je hebben en t hele verhaal uitleggen..
wil de arts dat niet dan zoek je een andere op.

ik ben zovaak bij artsen langs geweest om dingen te vragen en heb altijd supergoede uitleg gekregen, je moet net even de goede treffen.

en anders....
stuur mij t hele verhaal via PB en ik zoek t voor je uit.

heeeeeele lieve artsen hier in de buurt!

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 18:21

Dank je, ellepel.

Ik zal je sowieso even een PB sturen om het uit te leggen en dan ga ik zelf inderdaad ook maar eens op de fiets stappen.
PB komt eraan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 18:24

kan altijd mijn best voor je doen toch?

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 18:29

Ik heb de PB verstuurd, het verhaal is alleen iet-wat lang geworden.
Fijn dat je me wilt helpen!

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 19:07

Citaat:
Nou, komt het verhaal:

Ik rijd op een stal al een tijdje handelspaarden. Ongeveer een jaar geleden is een paardje verkocht en daar is nooit iets mee aan de hand geweest. Sinds een maand of 4 rijd ik Kimberly (profiel) en ik ben helemaal gek met d'r.
Opzich is het een redelijk gevoelig paardje en ze heeft wel eens dat ze een dagje niet zo zuiver loopt.
Nu is het al een maand best vreemd. Bij haar rechter voorbeen heeft ze een 'bobbel' op haar pees. Meestal zit de bobbel onder haar knie aan de achterkant van het been (snap je?) maar vandaar zat de bobbel een stukje lager.

De stal wilde al bezuinigen door haar van d'r ijzers te halen maar dat heb ik gelukkig kunnen voorkomen door ze zelf te gaan betalen.
Ik denk niet, hoe gek het ook klinkt, dat het daar gewaardeerd wordt als ik zelf een DA laat komen.

Ik stap elke keer een groot stuk met Kimberly over harde paden, ongeveer 40 minuten denk ik. Daarna (en soms ook ervoor) spuit ik haar een minuut of 10 af met koud water.
Ze loopt dus echt totaal niet kreupel, zo zuiver als het maar kan bijna, maar die pees is toch steeds weer dik.
Na het stappen is hij wat geslonken en na het afspuiten ook maar hij wordt dan ook weer dikker.
Ik begrijp er helemaal niks van, niet kreupel maar wel dik.

Sorry voor het lange verhaal, maar zo snap je het misschien een beetje meer.

Voor de duidelijkheid heb ik dit er maar even bij geplaatst.
Als er verder nog vragen zijn, waarom er geen DA mag komen of wat dan ook, wil ik die graag beantwoorden over PB.

denciseeme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:17

Bij ons op stal staat ook een paard die vaak een dikke pees heeft maar het gaat ook vanzelf weer weg, het komt en het gaat. Maar je kan best een dierenarts bellen ervoor hoor dat doe ik ook wel, nee heb je ja kun je krijgen en proberen kan altijd, toch? Wel succes ermee en laat even weten hoe het gaat met het paardje want zoiets is toch erg vervelend

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:18

Wat vindt de eigenaar zelf dan dat er een DE moet komen of niet

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 19:19

Ik stuur je even een pb, MSQuincyTE.

visitor1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:23

ik denk dat je goed bezig bent met afspuiten en stappen.... het stappen zou je als je de mogelijkheid hebt meerdere keren per dag kunnen doen, alleen dan korter....

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 19:26

bittermoon schreef:
ik denk dat je goed bezig bent met afspuiten en stappen.... het stappen zou je als je de mogelijkheid hebt meerdere keren per dag kunnen doen, alleen dan korter....

Ja, dat ben ik nu inderdaad van plan.

Het probleem is alleen dat Kimberly op Hoek van Holland staat en ik in Den Haag woon. Met de auto is het bijna een half uur rijden.
Nouja, volgende week heb ik vakantie en dan ga ik even regelen dat ik haar elke dag mag doen. (Ik doe haar nu maar 3 keer per week.)
Dan wordt het 's ochtends vroeg met de bus heen en weer en aan het eind van de dag nog een keer met de auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:27

ik heb je een pb gestuurd

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 19:31

Ik heb 'm gekregen, phannie. Heb ook wat terug gestuurd. Heel erg bedankt.

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:34

Het probleem met een peesblessure is juist vaak dat ze er niet kreupel op lopen, maar dat de pees wel dik is.

Ondanks dat ze niet kreupel loopt kan er toch een flink gat in de pees zitten.

Je aanpak is zinnig . Wat wordt er de andere dagen met haar gedaan? Kan is nl groot dat als de blessure niet onderkent wordt (en niet onderzocht) dat je dan het paard kunt afschrijven.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:36

AnneB schreef:
Ik heb 'm gekregen, phannie. Heb ook wat terug gestuurd. Heel erg bedankt.

welkom we gaan eens kijken wat het is, wie weet valt het mee! ik hoop het voor je.

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 19:39

De andere dagen wordt er ook met haar gestapt en afgespoten.

Op welke manier weet ik alleen niet. Ik vrees dat er veel in de bak wordt gestapt op dit moment.
We zijn laatst gebelt dat ik er weer op mocht maar alleen stappen. Vrijdag heb ik erop gezeten, toen was d'r pees ook redelijk goed maar vandaag ben ik er naast gaan stappen. Hij was aardig dik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:41

het beste is nu niet in zand of mulle grond te rijden, dan worden de pezen zwaar belast, beste is op de straat stappen.

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 19:44

Dat weet ik, ik stap ook alleen op verharde wegen. Ik denk alleen dat er op de andere dagen uit gemakszucht in de bak wordt gestapt.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:49

Ik denk niet dat je veel meer kunt doen dan je nu doet (stappen op het harde en koelen) aangezien het paard niet van jou is. Peesblessures vragen oha veel en lang rust. Iets waarvan ik niet weet of het dit paard gegund is. Mocht je haar ooit willen komen dan raad ik een klinisch onderzoek, foto's EN een peesscan aan. Anders je vingers niet aan branden.

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 19:52

Ellebel schreef:
Ik denk niet dat je veel meer kunt doen dan je nu doet (stappen op het harde en koelen) aangezien het paard niet van jou is. Peesblessures vragen oha veel en lang rust. Iets waarvan ik niet weet of het dit paard gegund is. Mocht je haar ooit willen komen dan raad ik een klinisch onderzoek, foto's EN een peesscan aan. Anders je vingers niet aan branden.

Weet je wat ik juist dacht? Stél we kopen haar en we laten haar keuren, dan wijst het klinische onderzoek misschien positief uit maar kan een röntgenlogisch onderzoek positief uitwijzen tijdens een peesblessure? Kan het resultaat daarvan zijn dat er bijvoorbeeld kans is op 100% genezing?