Ik werd gebelt door de nieuwe eigenaren van mijn merrie. Deze is heel lastig en nu al een hele tijd hengstig. Erg dwars naar iedereen en blijft van zich af pissen. Ook word ze helemaal gek als ze andere merries ziet. Ze is dan niet meer te handelen. Blijft in het land en in de bak langs het hek rennen en gillen. Ze is ook heel moeilijk te vangen. Ik heb dit probleem nooooit gehad met dr, niet thuis en niet op concours. Het schijnt dat ze nu echt link word om bij in de buurt te komen. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
ik heb ook zo'n merrie, niet zo heel erg als die van jou maar wel dat irritante gepies en achterlijke gedrag!
kan zijn dat ze het doet door verandering van omgeving. Ik zou de nieuwe eigenaren aanraden om van de groene os (via paardendrogist) het product provarium breeding te geven. Bij mijn merrie was de hormoonhuishouding compleet van slag. DIt heeft heel goed geholpen, ik geef het haar nu soms een maandje als bv het weideseizoen gaat beginnen omdat ze dan een beetje er weer last van heeft, mijn merrie zat zichzelf ook echt in de weg, echt een beetje sneu voor haar.