losse fragmenten in de kogel en verruimen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bijtje

losse fragmenten in de kogel en verruimen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 10:34

Laatst is mijn paard gekeurd, gewoon om te kijken of alles goed was. Toen bleek dat hij 3 losse fragmenten in zijn kogel had zitten. Eventueel konden deze stukjes verwijderd worden.
Nu is er besloten ze eerst te laten zitten omdat het geen probleem vormt.
Maar nu heeft mijn paard een paar weken geleden hoefijzers gekregen, waar de meeste paarden een mooier ruimer voorbeen van krijgen. Echter gaat het verruimen in de draf op dit moment steeds slechter, het wordt net een pony.

Denken jullie dat er een verband kan zijn tussen de losse fragmenten en het niet willen verruimen?

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:01

Mijn paard had ook een borsplinter bij zijn kogel.Moest 6 weken stappen en dan zou die inkapselen,Na 6 weken weer fotos gemaakt en nu opeens groot deel van kraakbeen weg tussen de gewrichten,wat 6 weken geleden niet te zien was op de foto. Da had al gezegt dat er lichte artrose kon ontstaan als ik ze liet zitten. Zou er goed over nadenken,of je ze laat weghalen.

tarzansammer

Re: losse fragmenten in de kogel en verruimen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:18

op mij stal heeft ook een paard met een ocd(losse botsplinter)
hij heeft er nog geen last van en loopt lekker in de les
hij loopt gewoon goed en op het moment dat hij slecht wort word hij meteen geopereerd
maar van de andere kant(niet verkeerd opvatten)
als je hem niet had jlaten keuren had je van nix geweten en dan zou je geen verschil merken of het op een andere oorzaak zetten dan de losse botje

maar het kan ook zijn dat je paardje heel zwaar beslag heeft gehad daar worden ze ook wel ooit korter van
verder zou ik balkjes gaan lopen en dan steeds ruimer neer leggen
dat hij dan moet verruimen

suc6

bijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 19:34

bedankt voor de tip