Trekt met achterbenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

noekje

Trekt met achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 23:59

hai,
ik dacht misschien weten jullie het.. Ik heb nu 5 weken mn paardje. En in het begin had ze nog helemaal geen spieren enzo maar het begint te komen.
Vandaag toen ik opgestapt was en wegstapte trekte ze heel erg met haar achterbenen, lijkt echt wel pijn te hebben.
Als ik dan even een paar rondjes heb gestapt met lange teugel is het weer over, maar ik vind het toch vreemd. Gisteren heb ik niet eens zo intensief getraind. Ik heb haar gister gelongeerd met bijzets, lekker laag. Ik dacht misschien is het wel spierpijn? Of misschien heeft ze last van dr rug? Maar gister he ze dus niet eens zo heel veel gedaan, en ik stap gewoon rustig op..

Heeft iemand een idee..?

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 00:06

spierpijn kan.

of uitgegleden in land/bak verkeerd gestapt ofzo.

als het lang blijft aanhouden zal ik toch voor de zekerheid even langs de DA gaan dan weet je iig wat het is

Anouskaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 00:07

Als je haar pas 5 weken hebt kan je haar misschien beter door een DA laten controleren
Je weet het maar nooit, misschien heeft ze al een tijdje iets dat je nu pas merkt

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 00:10

Ik denk ook dat als ze het de komende keren nog steeds heeft even de DA bel.

Maar ze is wel klinisch gekeurd toen ik haar kocht en ze merkte niets bij de achterbenen, zelfs bij de buigproefen liep ze in één keer goed

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 08:48

Duidt in de meeste gevallen op spierpijn, bij twijfel DA laten langskomen.

Melisjee

Re: Trekt met achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 08:51

Ik denk idd ook dat ze spierpijn heeft. Als ze het erna niet meer doet gaat het denk ik vanzelf wel over

ktink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:40

jah,, het zal wel spierpijn zijn,, of ze heeft een spiertje ofzoo verrekt dat ze net niet lekker liep,, kijk het nog even aan zou ik zeggen, maar als het aan blijft houden zou ik zeker een dierenarts langs laten komen

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 22:08

bedankt allemaal..!

Vandaag heeft ze het niet gedaan Als ze het wel nog een paar keer doet laat ik de DA wel komen, maar het kan idd ook gewoon spierpijn zijn.

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:47

Mijn oude paard heeft dat ook omdat ze moeilijk van het slot komen waarop ze staan als ze stilstaan/slapen ze moet ze dus extra optrekken om ze van het slot te halen. Het is bij mijn paard een slijtageprobleem...

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 13:39

bedoel je atrose?

het was waarschijnlijk de kou, ze heb het niet meer gedaan

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:00

Als ik je verhaal hoor, zou het zeker vanuit de rug kunnen komen. Misschien kan ik je helpen? Ik woon in je buurt, zag ik. Bekijk mijn website maar eens, misschien kan ik iets voor je paard betekenen.

thejenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 19:36

hoi
misschien kunnen jullie mij helpen
Ik heb vorig jaar een veulen gekocht het is nu ondertussen 2 jaar en 5 maanden..(kwpn)
Als ik ze longeer doet ze soms heel raar mer haar achterbenen,soms zweeft ze echt en heft haar poten zeer hoog op maar soms als ze in paniek geraakt of iets niet wil doen gaat ze achteruit en dan slaagt ze achterover.
Ik heb er is één keertje op gestapt en toen ze stopte en achteruit wou gaan sloeg ze ook over...
Als je ermee rond wandelt en ze gaat ze plots ook trekken en slaagt ze achterover telkens valt ze op haar rug..
Weten jullie wat dit is en wat eraan te doen?
Want zou er mee willen beginnen rijden maar is nu wel zeer gevaarlijk omdat ze over slaagt..
Dank je xxxx

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:31

noekje schreef:
bedoel je atrose?

het was waarschijnlijk de kou, ze heb het niet meer gedaan

Nee, ze heeft alleen atrose voor aan haar knieeen. Achter heeft ze... uhmm... teveelopslotstaandebenen????

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:33

thejenn schreef:
hoi
misschien kunnen jullie mij helpen
Ik heb vorig jaar een veulen gekocht het is nu ondertussen 2 jaar en 5 maanden..(kwpn)
Als ik ze longeer doet ze soms heel raar mer haar achterbenen,soms zweeft ze echt en heft haar poten zeer hoog op maar soms als ze in paniek geraakt of iets niet wil doen gaat ze achteruit en dan slaagt ze achterover.
Ik heb er is één keertje op gestapt en toen ze stopte en achteruit wou gaan sloeg ze ook over...
Als je ermee rond wandelt en ze gaat ze plots ook trekken en slaagt ze achterover telkens valt ze op haar rug..
Weten jullie wat dit is en wat eraan te doen?
Want zou er mee willen beginnen rijden maar is nu wel zeer gevaarlijk omdat ze over slaagt..
Dank je xxxx

wat bedoel je met "achteroverslagen" gaat ze eerst stijgeren of rolt ze via haar achterwerk?