Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Cayenne schreef:Mijn paard had ook artrose in de kogelgewrichten. Hij was op dat moment al 19 en had een lang carriere als springpaard achter de rug.
Inderdaad niet meer springen. In training hield ik hem wel, want stilzetten is funest voor artrosepaardjes. Daarnaast liep hij zodra het kon lekker buiten op een land zonder kuiltjes. (Mijn paard had ook nog eens hoefkatrol) Aangepast beslag en niet te dik laten worden, want dat komt ook weer op de beentjes aan. Voor de rest geen voltes rijden of al te korte wendingen en het van dag tot dag bekijken. Lekker over de verharde weg wat afstappen is altijd goed
Mijn paard had het dus ook en heeft na constatering er vervolgens 5 jaar geen last meer van gehad, vooral omdat hij in lichte beweging bleef en vooral veel stapwerk. Maar nadat hij een peesblessure kreeg en de hele zomer stil moest staan vielen zijn spieren weg en kreeg hij ook artrose in zijn heupen. Toen was het helaas over
Annelous schreef:Mijn paardje heeft ook artrose, Het beste is om je paard regelmatig te laten bewegen, niet op een zware bodem, en stilzetten is helemaal uit den boze, het beste is om elke dag een uurtje te rijden zei mijn Da, ook heeft mijn paardje speciaal beslag gekregen wat de schokken op vangt (ze heeft het in haar kogels) en dat helpt heel erg goed...
Suc6 met je paardje!
xxxvagoxxx schreef:Zhivago was 8 jaar toen we er achter kwamen..
Maar dat atrose komt door zijn verleden.
contessa schreef:Je hebt toch een dierenarts om deze vraag aan te stellen ????.
Annelous schreef:Als je helemaal geen beslag zou doen, zou dat dus betekenen dat de kogels alle schokken op moeten vangen als het paard loopt, ik ben het daar dus niet echt mee eens, wat was de reden van die DA om het paard zonder beslag te laten lopen?
mrblueeye schreef:xxxvagoxxx schreef:Zhivago was 8 jaar toen we er achter kwamen..
Maar dat atrose komt door zijn verleden.
Mag ik vragen naar wat het verleden was? (begrijp het hoor als je er niet over wilt praten).
De mijne is te vroeg ingereden en waarschijnlijk te vroeg te hard ingezet in de springsport.