Voet in de soda zetten, hoeveel soda erin doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Voet in de soda zetten, hoeveel soda erin doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 15:20

Paard moet met pootje in de soda.

Maar hoeveel soda moet er in hoeveel water? (voordat ik er gewoon een kwak in kieper)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:11

Met Biotex gebruikte ik een schepje in de hoefzak. Staat er niet op de verpakking?

capsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:29

gewoon 2 eetlepels ongeveer , is meer dan genoeg!!!

Suzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:28

Op de zak Soda staat hoeveel je in het water moet doen. Denk er wel aan dat je het in goed heet water laat oplossen. In koud / lauw water lost het minder goed op. (wel een beetje af laten koelen)

simodi

Re: Voet in de soda zetten, hoeveel soda erin doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 22:39

Zeker niet teveel gebruiken, want hoewel de zuiverende werking goed is, is het toch chemisch spul dat erg sterk inwerkt. Oplossen in heet water, maar daarna met koud water tot lauwwarm laten afkoelen.

Tip: als je het in een hoefzak moet gieten kun je het gemakkelijk mengen (soda met water) in een lege frisdrankfles. Dan kun je het daarna eenvoudig in de hoefzak gieten zonder knoeien. Zorg dat de zool goed onder water staat, maar doe er niet zoveel in dat ook een (groot) deel van de huid erin staat, want dit kan dan heel week worden en zelfs kapot gaan. Dan moet je dat daarna weer behandelen!

Mijn ervaring: biotex groen werkt ook goed/hetzelfde.

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 22:43

ik zou nooit soda gebruiken, mar gewoon biotex! de dierenarts van ons vertelde is dat er een paard met zn hoef in de soda moest, dat is omhooggeslagen en het paard moest geopenreert worden!

biotex is voor het paard ook fijner, omdat soda erg brand. een paard bij ons op stal had is een hoefzweer en moest ook met zn hoef in de soda dus die meid dat paard zn hoef in de soda doen en de hele tijd trapte die ermee, toen probeerde ze het met biotex en hij liet zn pootje mooi staan!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:31

Ik zou ook eerder voor Biotex gaan..
Om wat Snoeske zeg. Iets te veel Biotex doet denk ik niet veel kwaad, maar dat weet ik niet zeker hoor.
Bij't buurpaard werd ook biotex gebruikt in een hoefzak bij een hoefzweer en dat heeft prima gewerkt!

ktink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:52

ik weet niet anders dan soda gebruiken, maar wat is biotex precies?
en heeft het gewoon dezelfde werking als soda??

droebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:21

ktink schreef:
ik weet niet anders dan soda gebruiken, maar wat is biotex precies?
en heeft het gewoon dezelfde werking als soda??

biotex is gewoon waspoeder. wordt veel gebruikt om dingen op de hand te wassen maar ook heel erg veel gebruikt om bijv. in te weken. ook bij mensen. het heeft ong. dezelfde werking als soda maar is een stuk veiliger en zachter voor de huid enzo. soda is dat niet. er staat niet voor niets op de zak dat het irriterend voor de huid is.

paard bij ons op stal had in een spijker gestaan. eigenaar heeft paard paar x laten weken in soda. paard kon mooi naar de kliniek omdat de soda naar binnen was geslagen en hoog in het been was gaan zitten.
geeft al weer aan wat voor zooi het is.

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:09

soda is echt rot spul ja! word ook gebruikt om gootstenen te ontstoppen omdat het brandend werkt!

nee geef mij maar bio. daar kan weinig verkeerd mee gaan..