Extreem hengstig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rosanrosan

Extreem hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 11:45

Hoi Allemaal

Wij hebben een 6 jarige merrie op stal. Deze merrie is hormonaal nogal onstabiel; dus ze is 21 dagen ruim 5 dagen extreem hengstig, waarbij ze nauwelijks te rijden is. Niet lastig, maar heel sloom en niet reactief. Zijn er mensen die het zelfde mee gemaakt hebben en die weten hoe ze dit op kan lossen? Of mensen die ervaring hebben met het behandelen met `regumate´?
ps ze wordt nu door middel van accupunctuur behandeld.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:18

paardendrogist heeft kruidenmengseltje Moody Mare... helpt goed

Soma

Re: Extreem hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:24

5 dagen hengstig op 21 dagen is normaal, de heftigheid is bij elke merrie anders. Regumate is troep voor het paardenlichaam, ik zou het echt alleen gebruiken als je geen andere mogelijkheid ziet. Zou ook eerst de kruiden proberen.

Groetjes
Soma

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:27

wij hebben nu een merrietje van 2 staan die keurig om de drie weken hengstig wordt maar dan kuren vertoont als uit het land springen, door de hekken gaan, rennen als een malloot etcetera......
Ze is dan weinig voor reden vatbaar......
Ik houd dit topic even in de gaten.

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:55

Henrike hier op bokt heeft hetzelfde met haar merrie, misschien kan je pmmen?

rosanrosan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 16:24

Hoi Moody Mare heb ik ook al van gehoord, dacht alleen altijd dat het een fabeltje was. Misschien zouden we dat eens moeten proberen en kijken of het helpt.

Ik heb ook Henrike een PM gestuurd, bedankt voor jullie reacties in ieder geval!

gr rosan

rosanrosan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 16:29

Ik lees net op de website van de paardendrogist het volgende:

Moode Mary: Voor merries die tijdens hengstigheid prikkelbaar, rusteloos en/of snel geïrriteerd zijn.

Onze merrie is tijdens de hengstigheid juist ontzettend sloom en reageert niet op je hulpen. Is ook op stal hangerig en wil helemaal niks.

Dus ik denk niet dat het gaat werken..
gr rosan

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:43

Mijn merrie is altijd 14 van de 21 dagen hengstig geweest dus dat is nog extremer. na de eerste behandeling van de osteopaat was het over

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:24

rosanrosan schreef:
Ik lees net op de website van de paardendrogist het volgende:

Moode Mary: Voor merries die tijdens hengstigheid prikkelbaar, rusteloos en/of snel geïrriteerd zijn.

Onze merrie is tijdens de hengstigheid juist ontzettend sloom en reageert niet op je hulpen. Is ook op stal hangerig en wil helemaal niks.

Dus ik denk niet dat het gaat werken..
gr rosan

Ik heb er wel goede ervaringen mee!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:13

Al een echo gemaakt? Sommige merries met cysten in de eierstokken kunnen zich ook zo gaan gedragen. Dierenartsen die veel aan fertiliteitsbegeleiding doen hebben een echo waarmee ze rectaal kunnen scannen, hoef je niet naar de kliniek en is niet vreselijk duur. Kun je iig weer iets uitsluiten of vaststellen

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:41

oosterhoff schreef:
Mijn merrie is altijd 14 van de 21 dagen hengstig geweest dus dat is nog extremer. na de eerste behandeling van de osteopaat was het over

Ik ben het hier helemaal mee eens.
Osteopathie geeft hier vaak erg goede resultaten bij. Vaak is de oorzaak een heel simpele storing aan de rug of de schedel, dat kan in 1 behandeling verholpen worden.
Als je middeltjes gaat geven haal je de oorzaak daarmee niet weg.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 10:55

Mijn merrie heeft een acupunctuur behandeling gehad van de onderrug omdat de DA vaststelde dat haar eierstokken overgevoelig waren ed, ze heeft daarna een kuur gehad met kruiden tegen hysterie, ze is nu veel soepelere en kalmer.