verkouden en verhoging....Tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

boschhoeve

verkouden en verhoging....Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 11:35

Hai allemaal,

Ik heb een paard die verkouden is, er komt steeds een witte neusvloeing en hij heeft verhoging. De DA heeft antibiotica en Ventipulmin gegeven. Van dit laatste gaat hij enorm zweten en wordt hij een beetje nerveus. Hebben jullie wellicht ervaring hiermee en/of tips?

Samy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:55

GeTemT, dit hoort hier niet

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:20

VvdD --> MD

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:34

Misschien Va contacten dat je paard zo reageert op dit medicijn, misschien is het wel een bijwerking erop.
Je kan bijv. een rustgevende kruidenmix proberen (bijv. Easy Going; www.paardendrogist.nl) en een kruid als Fenegriek heeft
ook een helende werking voor de luchtwegen.
Maar het best lijkt mij't om het even met de VA te bespreken.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:11

Van Ventipulmin hoor je dat idd wel vaker; zou het even met de dierenarts overleggen. Vaak krijg je dan iets anders omdat je paard er niet goed op reageert.

boschhoeve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 20:23

Ja, ik heb de VA meteen gebeld omdat ik zo schrok dat hij zo aan het zweten was... Hij zei dat dat normaal was en dat ik door moest gaan met Ventipulmin. Ik heb daarna een andere VA gebeld, uitgelegd,die zei dat Vent...helemaal niet nodig is... Tja, wat is nou wijsheid??? Ik heb in ieder geval de hoeveel qua dosering gehalveerd en nu zweet hi er niet meer zo van...
Maar hijis nog steeds niet helemaal goed....
Nog meer tips, ideeen?

boschhoeve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 00:07

Hallo allemaal,

Kan iemand mij helpen??? Ik weet niet waar ik goed aan doe... lees mijn verhaaltje maar, ik maak me echt zorgen om hem en ik heb hem pas en ik ben net mijn andere paardje verloren, dus wie heeft tips?

zobras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 00:10

Ten eerste vind ik wel dat je het advies van je dierenarts moet opvolgen. Om zelf de dosering te verlagen lijkt mij niet verstandig, een kuur werkt pas optimaal als die in juiste dosering wordt gegeven. Halve dosering is een halve aanpak van het probleem.

Het zweten heeft namelijk ook een functie voor mens en dier. Als jij griep hebt en koorts zweet je ook, je moet dat zien dat alle ongewenste stoffen in je lijf zo naar buiten gaan. Alleen, moet je wel oppassen dat het niet zoveel gaat worden dat je paard er van kan uitdrogen, dus let goed op dat hij goed drinkt. Zweten moet niet lang blijven aanhouden.

boschhoeve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 00:38

Het is zo dubbel want de ene DA zegt dus dat ik het moet geven en de ander zegt van niet...en nu? daardoor dacht ik, en dat zei die tweede da ook , dat ik het ging halveren.
Ik ben ook zo bang dat hij straks een longontsteking krijgt en hij is niet meer zo jong, 21 jaar. Laatst stond hij in de weide en het lekk of hij steeds bijna omviel, hij wankelde regelmatig.Nu las ik het een en ander over Rhino, maar als dat het is, is het niet best he?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 08:41

Ik ga helemaal met Eleonoor mee.
En een longontsteking krijgt een paard ook echt niet zomaar.
Rhino is niet best nee, maar de DA had dan vast wel wat opgemerkt, die geeft ook niet zomaar Ventipulmin.

En ik merk dat je je echt zorgen maakt, neem dan contact op met de DA en vertel wat je dwars zit etc. De DA kan je vast wel vertellen wat allemaal goed zit
En vind je een holistisch dierenarts niet wat?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 08:45

Ik ga helemaal met Eleonoor mee.
En een longontsteking krijgt een paard ook echt niet zomaar.
Rhino is niet best nee, maar de DA had dan vast wel wat opgemerkt, die geeft ook niet zomaar Ventipulmin.

En ik merk dat je je echt zorgen maakt, neem dan contact op met de DA en vertel wat je dwars zit etc. De DA kan je vast wel vertellen wat allemaal goed zit
En vind je een holistisch dierenarts niet wat?

zobras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 09:51

Een ontsteking is primair iets wat door een reguliere dierenarts aangepakt moet worden. Als daarna er nog luchtweg problemen blijven zou ik zeker ook de weg naar een holistische dierenarts of goed opgeleide acupuncturist opzoeken.