Vocht in achterbeen, wanneer gaat het slinken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarchaL

Vocht in achterbeen, wanneer gaat het slinken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 09:07

Beetje een rare titel maar ik wist het niet anders te omschrijven Het probleem, eergister zag ik plotseling dat mijn paard met een dik achterbeen stond. Haar kogel was behoorlijk dik en bij verdere inspectie vond ik een wond(je). Aangezien mijn merries benen altijd snel dik worden als ze een wondje heeft maakte ik me er eigenlijk niet zo druk om. Ik heb het been 2x afgespoten en heb met haar gestapt.

Gisteravond zag het been er nog precies zo uit, ik heb weer opnieuw hetzelfde ''ritueel'' gevolgd. Nu is mijn vraag, na hoeveel dagen dient het vocht weggetrokken te zijn? Mijn paard heeft dit in het verleden al vaker gehad maar ik kan me dus niet meer herinneren hoe lang dit duurde. Wanneer waarschuwen jullie een va in een dergelijk geval? Alvast bedankt!

elady

Re: Vocht in achterbeen, wanneer gaat het slinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:46

Vaak slinkt het na beweging een beetje, het hoeft niet zo te zijn dat dat na een dag volledig weg is.

Ik zou zeggen: Kijk het nog even 2/3 dagen aan en probeer minimaal 2x te koelen en te stappen. Verandert te situatie niet, dan zou ik de DA/VA bellen.

Heb je het idee dat ze er last van heeft?

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:47

Verschilt per paard maar na een dag of 3 moet je wel verbetering gaan zien. Mijn vorige paard had bij een wondje ook gauw dikke benen en dan was het na een ruime week weer als normaal. Let er wel op dat als het been echt opeens heel dik wordt je de dierenarts er even bij haalt; dan kan het naar binnengeslagen zijn en moet je het behandelen (ivm bloedvergiftiging).

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:45

Mijn paard had het laatst ook, beweging is altijd goed als ze niet kreupelt.
Bij mijn paard was het na een dag of 4/5 helemaal 'uitgezakt'.

MarchaL

Re: Vocht in achterbeen, wanneer gaat het slinken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 16:17

Bedankt voor de antwoorden

Citaat:
Heb je het idee dat ze er last van heeft?

Nee, ze heeft er volgens mij geen last van. Ze loopt er iig niet kreupel op, ze is slechts wat stijf. Het lastige is dat ze nu net aan het ''revalideren'' is van een lichte overbelasting van de pezen aan haar voorbenen. Dat ze stijf loopt kan dus ook daar door komen. Sjonge, het zit niet echt mee de laatste tijd.

Ik had iig het idee dat haar achterbeen gisteren iets minder dik was maar toch nog wel te dik naar mijn idee. Als het morgen nog niet voldoende geslonken is dan haal ik er maandag een va bij.

ktink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:57

als ik jou was zal ik het gewoon elke dat iniedergeval 1 keer 10 minuten afsuiten, als je geen verschil merkt na een paar dagen zou ik toch maar langs een VA gaan,, noujah,, succes ermee!