Hebben jullie dit ook? Is ze in de overgang?
Of zal ik gewoon de da even laten kijken?Bedankt!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Of zal ik gewoon de da even laten kijken?
om een tik te krijgen en lekker tegen je been aan gaat plakken als je drijf
, dan kan het een pismerrie zijn. livvy schreef:Een merrie die bij ons op stal staat is ook bijna continu hengstig. Af en toe is het een weekje weg, maar als er een ander paard in de buurt is tilt ze haar staart weer op. Het maakt voor haar niet uit of dit paard een merrie of een ruin is. Ze staat dan vooral te blitsen (of knipogen).
In eerste instantie dacht ik dat dit een soort gewoonte was, maar het is echt hengstigheid. Ze gaat altijd stilstaan als je langs een box met een ruin loopt. Ik had het ook nog nooit gezien. Schijnbaar toch een hormoonprobleem
.Eleonoor schreef:
En Phia, als jij zelf elke maand dubbel zou liggen van de buikkrampen als je ongesteld bent, zorg jij er dan ook voor dat je altijd zwanger bent.
Eleonoor schreef:Phia, zorgen dat de balans van die merries weer goed komen. Een pismerrie is een gefrustreerde merrie omdat haar hormonen haar opdrachten geven wat ze niet kan doen. Dus dan maar een merrie gefrustreerd door het leven gaan? Voor mij is pijn en ook emotionele toestand van een paard even belangrijk.
Weet ook dat heel veel pismerries in de fokkerij terecht zijn gekomen, vraag me af of dat altijd wel nodig is geweest.
Eleonoor schreef:
En Phia, als jij zelf elke maand dubbel zou liggen van de buikkrampen als je ongesteld bent, zorg jij er dan ook voor dat je altijd zwanger bent .