Dik been

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hvjteska

Dik been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 19:58

Hallo, ik heb sinds en half jaar een paard.
Hiervoor heeft ze al heel wat meegemaakt, ze heeft namelijk een ongeluk gehad in een vrachtwagen.
Door dit ongeluk heeft ze achter een flink litteken op haar linkerbil, en heeft ze een heeeel dik been gehad gewoon van opzwelling.
Ik heb hier die tijd medicijnen voor gehad, die hebben voor een groot deel geholpen. Maar nu heeft ze nog steeds een beetje waar ze ook mok heeft gehad een ''opgeblazen'' been. (onderaan)

Heeft iemand van jullie hier misschien een oplossing voor dat het vocht eruit zuigt ofzo?

Alvast bedankt, Michelle

hvjteska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 20:22

Niemandd?

kinky01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:47

Weet je zeker dat er niks in het been zit wat er nog niet uit is?

Misschien een botsplintertje of een houtsplinter (van de vrachtwagen) . Dat zou ook een zwelling kunnen veroorzaken

Wat zegt je dierenarts er verder van? Misschien kun je het nog eens navragen aan hem omdat de medicijnen blijkbaar niet helemaal geholpen hebben?

Succes er verder mee ik hoop dat het snel weer goed gaat!

Natural_Lady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:16

En is het6 been alleen dik of zie je nog iets van een snee ?? Als er nog een snee in zit zou ik eens kijken voor honing zalf en dat erop smeren en dan een verbandje erom, dat doet de open wond zacht maken en dan komt het vocht eruit. Wij hebben ook een paard lopen met een dik been door prikkeldraad en die hebben we ook honingzalf op der been gesmeerd en ingepakt en toen is er steeds meer coht uitgekomen t gaat nu beter met der been !

twins4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 18:56

Traumeel gel echt wonder middel wel duur 11 euro voor een kleine tube. Het is verkrijgbaar bij de apotheek.succes

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:44

Sommige dikke benen zullen altijd dik blijven.
De lymfevaten kunnen opgerekt zijn waardoor het been dik blijft.

Als je het paard beweging geeft moet het been dunner worden en als je het paard weer op stal zet zal het been weer dikker worden. Er zijn paarden die dit hebben en dus altijd houden.

Als je paard er last van heeft hoef je je er niet druk om te maken.

capsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:47

geen toevoeging