slechte aanhechting

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kinky01

slechte aanhechting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 18:50

Al enige tijd was mijn paardje kreupel. Niet heel drastisch maar ze liep gewoon niet goed. Soms was er niks te zien maar een ander moment was ze toch weer onregelmatig.

Na twee weken stappen aan de hand , rustig longeren, gewoon doorrijden en rust was het nog niet over. Ik heb voor mijn idee alles geprobeerd. En de ideeen waren op.

Toen naar de kliniek, na wat onderzoekjes kwam er bij de echo uit dat de aanhechting van een van haar pezen naar het bot niet goed is.Het was schijnbaar niet heel erg maar toch moest ze 2 maanden op rust.

Nu moet ik volgende week terug naar de kliniek voor een nieuwe echo om te kijken of het zich al volledig hersteld heeft. Anders kan er nog wel een rusttijd achteraan komen.

Is er iemand die ditzelfde heeft gehad met zijn paard en wat daaraan gedaan is? Hoelang het geduurt heeft enzo?

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:59

Heb dat idd ook meegemaakt met een paard. Het ligt er natuurlijk aan hoe erg het is. Bij mij was het toen wat erger en heeft zo'n maand of 5 geduurd, maar toen was het ook helemaal over. In de tussentijd op het harde gestapt enz. Als het in jouw geval niet zo erg is, kan het best sneller over zijn. Het zijn alleen wel tricky blessures dus heel voorzichtig zijn dat je niet te snel begint, want dan ben je terug bij af. Verder is het net als bij andere peesblessures als je straks weer wat mag doen (met minuutjes opbouwen, veel op het harde en rechtuit).

kinky01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 09:40

Volgens mij is dit zeldzaam......

Verder niemand die hier ervaring mee heeft??

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:05

Mijn paard heeft een aanhechting van de pees ingescheurd gehad door een verkeerde beweging/misstap.
Hij is bij elkaar dik een jaar uit de roulatie geweest.

Veel scannen, veel rust en heeeeel voorzichtig opbouwen. Dan komt alles goed maar je moet het de tijd geven.

Elke keer na 6 weken een scan maken om te kijken of er verbetering is, dan pas verder opbouwen.

Succes ermee enne..... geduld is alles !

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:14

Zeldzaam? Hoe kom je daar zo bij? Ken aardig wat gevallen en hoor het echt regelmatig.

kinky01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 23:10

Zeldzaam hier op bokt bedoel ik , omdat er weinig mensen ervaringen delen.