schaafplek bij been nu been beetje warm

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wendel

schaafplek bij been nu been beetje warm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 16:48

MIjn paardje heeft zaterdag ochtend een paar klappen gehad van de andere paarden in de bak. Het was meer een spelletje dan dat het kwaad bedoelt was maar nu heeft ze wel 2 open plekken op haar benen. Direct afgespoelt met koud water en behandeld met acederm. Zondag zelfde ritueel weer gedaan. Had zaterdag al gekeken op het harde of ze kreupel liep maar niks aan de hand. We hebben het tot nu toe 4 keer dus elke dag goed schoon gehouden en afgespoeld. Vandaag vondt ik dat haar been voor een beetje dikker was dan anders en hij voelde warmer aan. Maar met het longeren niks aan de hand. Dus niet kreupel.
Nu heb ik vanavond les. Ik kan toch geen schade aan richten he? Ik ben ook niet vanplan om veel te gaan doen maar ik wil haar ook niet kreupel hebben. Dus wat is het verstandigste?

laulau85

Re: schaafplek bij been nu been beetje warm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 18:19

Heb je de afgelopen dagen wel gereden of hem laten lopen?
Want als hij stil heeft gestaan door de wondjes dan kan het been ook dikker worden.

Mocht hij wel gelopen hebben dan kunnen het ook meerdere dingen zijn. Het kan zijn dat er wondvocht ophoopt in het been wat dan waarschijnlijk gaat zakken of kleiner wordt na veel met water te koelen.
Ook kan het zijn dat het ontstoken is maar dat is zo moeilijk te zeggen zonder foto's of het in het echt te zien.

Wendel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 11:57

Ik ben gisteren wel naar les geweest en ze liep goed niet onregelmatig ofzo. Heb haar alle dagen buiten gezet en daar liep ze ook niet kreupel. Ze heeft alle dagen wel beweging gehad. Daarom vindt ik het ook zo raar dat na 4 dagen het been dik word. Ook is het been na alle dagen afgespoelt 10 minuten met koud water. Het was gisteren nog wel dik, precies rond de pees. Maar ook als ik er aan zit beetje knijpen in de pees dan geeft ze geen kik. Ik denk zelf da het dan wondvocht is dat gaat zakken. Als het ontstoken is dan geeft ze wel een kik van pijn als je er aan komt. Maar bedankt voor je reactei zal straks even kijken hoe het is.

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:54

Ik ben zelf er te spreken over traumeel.
Dat erop smeren (komen de haren ook snel terug).

Succes en ik hoop dat het snel over is

laulau85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:39

En als je erop drukt is het dan hard of voelt het echt als vocht???

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 09:36

Met acederm kun je een wond wat afsluiten. Misschien zat er toch nog wat vuil in de wond en ontsteekt dat nu. Je moet wel oppassen als dat het geval is er geen bloedvergiftiging ontstaat. Is je paard wel tegen tetanus ingeent? Ik zou voor de zekerheid gewoon even je DA bellen voor advies. Over het algemeen is elke keer afspuiten en weer inspuiten met acederm niet zo goed (m.n. dat laatste niet).