Aquatraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mynique

Aquatraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 21:43

Mijn veearts stelde aquatraining (3 weken lang) voor voor mijn paard. Mijn paard heeft arthrose in zijn linkervoorbeen. Wie heeft er ervaring mee? of die ook gedaan bij zijn/haar paard die arthrose heeft?
Volgens hem is het erg nuttig dat hij dan zijn rugspieren sterker maakt zodat hij meer zijn achterhand gaat gebruiken zodat hij zijn voorhand minder belast en dus minder last heeft van zijn arthrose.

Wie heeft er ervaring mee, tips of iets anders???

aerdenhout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:32

Zwemmen,want daar hebben we het over,is voor mens en dier natuurlijk heel goed.Probleem is dat je voor een paard een ander zwembad nodig hebt als voor mensen.Ze zijn er wel,maar het zullen er niet veel zijn.Ik zou zeggen,je dierenarts kwam met het idee,dus zal hij ook wel weten waar je heen kunt.Ben benieuwd.Als je wat weet laat het ons horen.

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 21:34

aerdenhout schreef:
Zwemmen,want daar hebben we het over,is voor mens en dier natuurlijk heel goed.Probleem is dat je voor een paard een ander zwembad nodig hebt als voor mensen.Ze zijn er wel,maar het zullen er niet veel zijn.Ik zou zeggen,je dierenarts kwam met het idee,dus zal hij ook wel weten waar je heen kunt.Ben benieuwd.Als je wat weet laat het ons horen.

Hai hai,
Hij heeft zelf zo een mogelijkheid om paarden te laten "zwemmen" maar de behandeling is nogal duur. Daarom vroeg ik me af of er nog meer mensen waren die dat hebben gedaan met een paard met arthrose. En naar andere ervaringen enzo... ik zit nu te wachten op mijn verzekering of ze het gaan betalen of niet.....

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:50

in het Thermografie topic reageerde een bokker waarvan het paard ook aquatraining heeft, in Woudenberg is dat geloof ik?

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 22:36

Renske20 schreef:
in het Thermografie topic reageerde een bokker waarvan het paard ook aquatraining heeft, in Woudenberg is dat geloof ik?

Ja dat klopt. Ga meteen even op zoek naar die topic. Thnx

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:38

SisLeone hier op bokt heeft er ook ervaring mee. Haar paard heeft kissingspines en krijgt ook aquatraining. Volgens mij was zij er wel enthousiast over!

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 23:22

Bramblerose schreef:
SisLeone hier op bokt heeft er ook ervaring mee. Haar paard heeft kissingspines en krijgt ook aquatraining. Volgens mij was zij er wel enthousiast over!

Hai!
Heb haar daar inderdaad al over gesproken, maar was/ben nieuwsgierig naar andere en hun ervaring.
SisLeone is vol lof over de behandeling. En ik heb via haar enkele foto's gezien. Ik zit nu nog op antwoord van mijn verzekering te wachten of zij het misshcien gaan vergoeden. Dus ik wacht nog in spanning af......

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:56

Het paard van Vlinder op bokt staat er sinds een klein weekje. Misschien kun je haar PB sturen wat zij ervan vindt?

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:04

Waar zit de artrose? Dat is nogal van belang. Spieren kan je ook op een andere manier trainen. Natuurlijk zijn aquatrainingen heel zinnig voor een paard, het hangt natuurlijk af van de ernst van de plessure.
Misschien is deze dag interessant voor je: www.equi-info.nl
kijk ook eens op www.hoefkatrol.com
Groeten Kirsten

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 20:57

SisLeone schreef:
Het paard van Vlinder op bokt staat er sinds een klein weekje. Misschien kun je haar PB sturen wat zij ervan vindt?

Hey!!
Ik ga haar ff opzoeken op het forum.... eens kijken wat zij ervan vindt. Hoe is het met jouw paard trouwens??
Ik heb nog niks gehoord vd verzekering..... maar ik blijf maar hopen.
Het is voor jou vast al bijna tijd.....

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 21:06

oosterhoff schreef:
Waar zit de artrose? Dat is nogal van belang. Spieren kan je ook op een andere manier trainen. Natuurlijk zijn aquatrainingen heel zinnig voor een paard, het hangt natuurlijk af van de ernst van de plessure.
Misschien is deze dag interessant voor je: www.equi-info.nl
kijk ook eens op www.hoefkatrol.com
Groeten Kirsten

Hai Kirsten,
Bij mijn paard zit de arthros is het hoefgewricht. Zegt je dat wat meer dan? Ik heb de site bekeken over die dag over arthrose. Ik moet even kijken of ik die dag moet werken (of niet).
Alvast bedankt voor je tip.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:51

Ik neem aan dat het in de voorbenen zit?
Mijn paard heeft artrose in het kootgewricht voor. Na de eerste les, zelfs de eerste 5 minuten, van mijn huidige trainer heeft mijn paard geen pas meer onregelmatig gelopen. Naar mijn mening zijn voorbeenproblemen hoofdzakelijk op te lossen door rijkunst.
Vraag je maar eens af hoe het komt dat sommige mensen met veel paarden nooit ergens last van hebben en andere altijd met paarden met blessures zitten.
De klassieke methode van rechtrichten en op de achterhad is heel belangrijk. Zorg dat je iemand vind die je goed instrcutie kan geven hierin!!!

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 22:27

oosterhoff schreef:
Mijn paard heeft artrose in het kootgewricht voor. Na de eerste les, zelfs de eerste 5 minuten, van mijn huidige trainer heeft mijn paard geen pas meer onregelmatig gelopen. Naar mijn mening zijn voorbeenproblemen hoofdzakelijk op te lossen door rijkunst.
Vraag je maar eens af hoe het komt dat sommige mensen met veel paarden nooit ergens last van hebben en andere altijd met paarden met blessures zitten.
De klassieke methode van rechtrichten en op de achterhad is heel belangrijk. Zorg dat je iemand vind die je goed instrcutie kan geven hierin!!!

Ik heb je een pb gestuurd......

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 22:30

oosterhoff schreef:

Bij wie les jij dan??

_Ananas_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:44

Aquatrainen is niet zwemmen!!! Bij aquatrainen lopen de paarden op een lopende band en wordt daar water bijgelaten tot een bepaald niveau. Zwemmen heeft voor paarden weinig zin omdat hij dan heel andere spieren moet gebruiken en die dus normaal niet gebruikt!!
Voor nieuwsgierigen kijk op www.fpcdehofstede.com hier kan je door klikken op aquatraining en daar staat het een en ander uitgelegd! De resultaten zijn echt verbluffend!! Momenteel loop ik stage bij de aquatrainer heb je vragen pb effe of bel een van de genoemden op de site!!

De aquatrainer staat trouwens in Achterveld/ Leusden, 10 minuutjes van woudenberg. Er wordt doorverwezen via de vallei maar dat hoeft niet, kan ook via je eigen dierenarts of zelf!

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 22:54

annepanne schreef:
Aquatrainen is niet zwemmen!!! Bij aquatrainen lopen de paarden op een lopende band en wordt daar water bijgelaten tot een bepaald niveau. Zwemmen heeft voor paarden weinig zin omdat hij dan heel andere spieren moet gebruiken en die dus normaal niet gebruikt!!
Voor nieuwsgierigen kijk op www.fpcdehofstede.com hier kan je door klikken op aquatraining en daar staat het een en ander uitgelegd! De resultaten zijn echt verbluffend!! Momenteel loop ik stage bij de aquatrainer heb je vragen pb effe of bel een van de genoemden op de site!!

De aquatrainer staat trouwens in Achterveld/ Leusden, 10 minuutjes van woudenberg. Er wordt doorverwezen via de vallei maar dat hoeft niet, kan ook via je eigen dierenarts of zelf!

Hey!!!

Ik weet inderdaad dat aquatraining niet zwemmen is voor paarden maar dat ze lopen op een lopende band. Als ik groenlicht krijg van de verzekering, kom ik ook jouw kant op
Ben ook erg benieuwd hoe dat nou in zijn werking gaat enzo. Heb al foto's gezien enzo, ziet er spectaculair uit.
Nou maar hopen dat dat dan ook helpt.

Gr.

_Ananas_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:06

Ja ik had het eigenlijk ook meer tegen aerdenhout die meteen concludeerde dat het zwemmen was zonder er iets vanaf te weten!! Had wel het idee dat jij goed geinformeerd was hoor!
Op zich is het een heel simpel principe maar de werking is gewoon super!! Hoe het met jouw paard zit kan ik je niet vertellen, ben geen DA maar wacht ff je verzekering af (sommige doen geloof ik 80 % vergoeden als het anders afkeuren van het paard is) en neem dan contact op met de aquatrainer!!

Misschien zie ik je binnenkort!!

O ja dit is de enige in Nederland!!

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 23:16

annepanne schreef:
Ja ik had het eigenlijk ook meer tegen aerdenhout die meteen concludeerde dat het zwemmen was zonder er iets vanaf te weten!! Had wel het idee dat jij goed geinformeerd was hoor!
Op zich is het een heel simpel principe maar de werking is gewoon super!! Hoe het met jouw paard zit kan ik je niet vertellen, ben geen DA maar wacht ff je verzekering af (sommige doen geloof ik 80 % vergoeden als het anders afkeuren van het paard is) en neem dan contact op met de aquatrainer!!

Misschien zie ik je binnenkort!!

O ja dit is de enige in Nederland!!

Nou ik ben erg benieuwd.
Heb de site net ff goed bekeken. Wist wel dat Gertjan een eigen gave toko heeft maar nog niet hoe het eruit ziet. Wel mooi hooi daarzo.
Diverse stalgenoten hebben daar hun paard in revalidatie gehad enzo. Een paard van een stalgenoot heeft haar paard geloo fik wel 2 jaar daar gehad.
Ik hoop dat mijn verzekering ook iets vergoed, al is het maar de helft, dat is al beter te doen dan de volle pond.
Wel jammer dat jullie helemaal daar zitten nu moet ik eerst anderhalf uur met de trailer jullie kant op. Het scheelt niet veel of gertjan kan bij ons ook een gave toko beginnen.
Oja voelt hij zich al weer wat beter? De griep heerst he vandaag de dag.

_Ananas_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:19

Waar zit jij dan? (je hebt geen profiel en nu kan ik niet spieken!!) De hofstede is inderdaad ook een revalidatiecentrum, grappig dat dat zo bekend is! Gj is nog niet beter, maarja gewoon doorgaan he... Maar hij was wel vroeg thuis vandaag, heel knap van hem maar ook een teken dat ie echt nog heel beroerd is!!

mynique

Re: Aquatraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 23:28

Ja hij zou vanavond naar ons toekomen om een aantal paarden te behandelen. Nu weet je misschien wel waar ik vandaan kom
Hoeveel uur werkt die man wel niet per dag zeg. Nou petje af hoor voor hem. Zoveel uren werken, zoveel verschillende mensen en vragen en nog eens vragen en altijd maar het geduld opbrengen om ze weer geduldig te woord te staan. Zou niks voor mij zijn.
Nou als het goed is komt hij nu volgende week woensdag naar ons toe. En dan hoop ik ook meer te weten van mijn verzekering.

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:29

[
[/quote]
Hey!!
Hoe is het met jouw paard trouwens??
quote]

Gaat wel goed geloof ik. Ben er vandaag ff geweest(waar ik Annepanne ook tegenkwam). Maar het is nu wachten op mijn zadel en om het voor elkaar te krijgen dat ik, Gertjan en zadelmaker op dezelfde dag kunnen om te zien hoe het zadel ligt. Als dat voor elkaar is dan hoeft het niet lang meer te duren en is ie weer thuis. Kan ik weer lekker elke dag knuffen...

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 23:33

SisLeone schreef:
[
[/quote]
Hey!!
Hoe is het met jouw paard trouwens??
quote]

Gaat wel goed geloof ik. Ben er vandaag ff geweest(waar ik Annepanne ook tegenkwam). Maar het is nu wachten op mijn zadel en om het voor elkaar te krijgen dat ik, Gertjan en zadelmaker op dezelfde dag kunnen om te zien hoe het zadel ligt. Als dat voor elkaar is dan hoeft het niet lang meer te duren en is ie weer thuis. Kan ik weer lekker elke dag knuffen...

Dat zal een heel gepuzzel zijn he, Gertjan, jij en de zadelmaker op een dezelfde tijd bij elkaar. haha
Ik heb trouwens net de site van gertjan voor het eerst even doorgenomen. Ziet er wel allemaal erg gaaf uit. Ik zit nog steeds met spanning te wachten.
Ik hoop voor je dat je zadel goed is en goed past.

_Ananas_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:36

Hij werkt ongeveer van 's ochtends 8 uur tot 's avonds 10 a elf (als het meezit..) dus echt respect!! Hoop dat ie een beetje uit kan zieken...
Ja geloof dat ik het weet dan (en ga t morgen wel ff checken, hi hi)

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:37

Ja dat valt niet mee. Zit vaak weer een weekje tussen dan voor we het voor elkaar hebben. Maar ja zadel is belangrijk iets dus kan er ook niet zomaar iets opleggen.
Ik hoop voor joou echt dat je toestemming krijgt van je verzekering hoor. Wel ff laten weten he??!!

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:38

annepanne schreef:
Hij werkt ongeveer van 's ochtends 8 uur tot 's avonds 10 a elf (als het meezit..) dus echt respect!! Hoop dat ie een beetje uit kan zieken...
Ja geloof dat ik het weet dan (en ga t morgen wel ff checken, hi hi)

Herkennen Ellen en hij elkaar nog wel als hij zoveel werkt??Als ik haar zie is ze ook altijd druk.