hoest > kof control?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Javayo

hoest > kof control?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 10:27

Hoi, mijn paard hoest nu een week, ik ben hem meteen hoestkruiden en foenegriek gaan voeren maar dat heeft weinig effect gegeven. Hij heeft wat daagjes vrij gehad, maar van 't weekend ben ik maar weer wat gaan rijden. Hij is super fit, maar hoest nog steeds, al is het al wat minder...

Ik heb heel de week zijn temperatuur gecontroleerd, maar hij heeft geen verhoging. Nu kreeg ik de tip om Kof Control te proberen, een middel die de DA zou verkopen. Hebben jullie ervaringen?

Ik dacht dat het hoe dan ook goed was om even de dierenarts te bellen, er heerst hier namelijk een virusje, aangezien de laatste maand veel paarden gehoest hebben. Maar misschien dat jullie er nog een ei over kunnen leggen?

Alvast bedankt.

AnoukShel

Re: hoest > kof control?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 15:08

Ik zou als je paard al een week hoest de dierenarts toch even bellen, gewoon voor de zekerheid.. En die geeft dan wel advies. Of hij komt langs met medicijnen..

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:44

denk dat je cough control bedoelt. Er zijn al heel veel topics over hoesten trouwens. Als hij al zo lang hoest, zou ik toch de dierenarts even laten komen; longen zijn gevoelig en je hebt schade voor je het weet...

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 23:30

Bedankt voor jullie inbreng, ik had inderdaad wel gezien dat er meer hoesttopics waren, maar het ging mij echt om dat Cough Control.

Ik was van plan vandaag de dierenarts te bellen, maar hij hoestte vandaag al duidelijk minder, ik heb het hem maar een enkele keer horen doen, en dat klonk alsof het meer uit de keel kwam. Blijkbaar slaan de hoestkruiden nu wel aan.

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 23:32

Niet aan het werk zetten als hij hoest, dan gaat ie meer hoesten en als een paard hoest gaan er longblaasjes kapot (bij mensen ook), maar bij paarden worden ze niet meer aangemaakt... Dus als het nu niet afneemt, wel even de DA bellen...

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 08:22

Bedankt voor je reactie, dat wist ik niet. Anders had ik wellicht al wel de DA gebeld, maar zoals ik al zei: gister hoestte hij beduidend minder en het klonk ook een stuk oppervlakkiger, dus ik kijk het een paar daagjes aan. Uberhaupt doe ik al rustig met hem aan sinds hij de eerste keer hoestte...

scoobydoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:59

de naam is wel kof control hoor.
ik heb het ook gebruikt bij mijn paarden.
maar dit werkte niet.
andere middelen trouwens ook niet.
dierenarts vanuit belgie laten komen en nagekeken en de longen waren gelukkig goed en schoon.
inmiddels zijn ze beide weer hoest vrij.
we hebben alleen maar gestapt en ook niet eens onder het zadel.
frisse lucht is ook erg goed.
niet laten zweten en eigenlijk zo min mogelijk doen.
succes!!