Sinds een paar dagen hoest en snotterd mijn 10maand oude veulentje. Hij hoest niet de hele tijd ofsow. maar alleen als hij bijv losstaat en uit ze dak gaat dan begint het (het lijkt dan net alsof het dan loskomt).
Wat kan ik hier tegen doen. Ik heb al fenegriek gebprobeert maar dat eet hij dus niet. Dus heb ik het maar opgelost met water en in een spuit gedaan zodat hij het toch binnen krijgt.
Weet iemand meschien nog een middel of iets wat helpt tegen hoesten en verkoudheid, en wat je dus ook aan een 10maanden oud veulen kan geven?
Zoiets is altijd besmettelijk. Maar het is erg goed voor de weerstand van een paard dat hij daar doorheen gaat. Zolang hij geen koorts heeft en nog normaal beweegt etc is er niks aan de hand.
Iets wat heel goed helpt tegen snotterende paarden en wat al jaren in de draf en rensport wordt gedaan is een plak turf aansteken zodat het gaat roken, daarop strooi je bruine suiker en dat hou je onder zn neus, ze vinden het over het algemeen erg lekker. Het voordeel hiervan is dat het snot vrijwel onmiddelijk loskomt. veel succes.
havik, werkt daty echt? ik heb namelijk een stotterend veulentje. ik heb hoestdrank geprobeerd, nu aan de antibiotica maar het is neit over.. Hij heeft normale tempratuur * morgen bel i kde DA nogmaals*