lieve haflinger kreupel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_DJS

lieve haflinger kreupel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 19:27

Mijn lieve zerzorghaflinger liep een tijdje geleden niet goed de eigenaar de dierenarts gebeld nou waarschijnlijk een hoefzweer volgens mij en toen mochten we alleen stappen.voetje in de soda
Nu zei de eigenaar dus dat het ook hoefkatrol kan zijn dus nu gaat ze dinsdag naar de kliniek. Ben benieuwd

Hartjesdief

Re: lieve haflinger kreupel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:47

Ahg Wat zielig hoop maar dat het geen hoefkatrol is

simodi

Re: lieve haflinger kreupel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 09:48

Waarom komt de DA of hoefsmid niet kijken om de eventuele hoefzweer eruit te snijden? Mijn ervaring is dat de meeste hoefzweren goed te behandelen zijn op die manier en het geeft je paard direct verlichting als de zweer eruit is. Daarna moet je ook nog wel sodabadjes doen etc., maar een hoefzweer valt dus meestal prima te behandelen. Hoe komen jullie nu bij hoefkatrol, want da's wel even wat anders en ernstiger? Sterkte met 'm!

obelixXx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 15:29

ahhgg bij mij op stal is er ook een haflinger en die is kreupel... zij weten ook niet wat het is... het is niet dik enzo ook geen hoefzweer we weten het nu echt niet meer...

Natural_Lady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:17

Ik heb 1 vraag even voor horsieslover...
Staat hij op hoefijzers?
Want dat is dan de reden dat hij hoefkatrol kan hebben, mijn mening:
ONMIDDELIJK van die ijzers af, die doen alleen meer slecht dan goed!!!
Dan zal ik bij jou in de buurt meteen gaan zoeken naar een natuurlijke bekapper zodat die haflinger natuurlijk bekapt gaat worden, dat houdt in dat ze bekapt worden zoals ze in de wildernis hun hoeven af zouden slijten. En bij wilde paarden of verwilderde paarden is nog nooit hoefkatrol voorgekomen. Het idee is dan dat de hielen laag komen te staan. Als die al laag staan ben je goed op weg. Als hij het al heeft dan word de zaak moeilijker en het is dan ook niet direct te genezen maar met rust en tijd en NB lukt het. Als hij het nog niet heeft zou ik hem meteen natuurlijk laten bekappen dan kan je als je erop tijd bij bent het nog redden, want anders als hij hoefkatrol krijgt en dat gaat hoger stadium in ben je hem kwijt, kan je er niet veel meer mee doen !
Ik hoop dat ik je aan het denken hebt gezet en dat je het ook echt overweegt om het te doen ! Voor meer informatie kun je altijd

Groetjes !
Laatst bijgewerkt door Anya op 18-02-06 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link verwijderd. Niet toegestaan steeds naar dezelfde sites te linken.

Janneke148

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:53

Ik ben het eens met "Natural_Lady".

Als het hoefkatrolontsteking is, is natuurlijk bekappen een goede (naar mijn idee de beste) oplossing om het te genezen/voorkomen.

Mijn paard kreeg het ook en ik ben heb zelf gaan bekappen of die manier en hij loopt weer helemaal goed. Ik spring er zelfs weer wedstrijden mee terwijl de dierenarts had gezegd dat ik er waarschijnlijk niet eens meer een buitenrit op zou kunnen maken.

zaury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:12

mijn paard heeft al 11 jaar hoefkatrolontsteking, ze heeft een 2tje en een 3tje.
ze staat op speciaal beslag en doet het super,dressuurmatig en springen en buitenritten, terwijl het advies was om haar in te laten slapen.
succes ermee

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 23:54

Een hoefszweer of hoefkatrolontsteking zijn wel even heel verschillende diagnoses. Dus voor er hier verder gespeculeerd gaat worden op wat het wel of niet is doe ik hier even een slotje. Als de uitslag er is, kun je mij vragen het topic weer te openen per PB.