Nier- en Blaascompositum van Groene Os. Ervaring mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lancome

Nier- en Blaascompositum van Groene Os. Ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 19:13

Sinds gisteren krijgt mijn paard druppels van Groene Os. Het heet nier- en blaascompositum. Wie heeft ervaring met dit homeopatische middel?
Graag zou ik die willen weten.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:54

Mijn paard heeft een kuur van dat spul gehad van Steffi van der Laarse ter ondersteuning van de acupunctuur.
Hij had slecht werkende nieren, hij heeft de eerste 24 uur voortdurend geplast en je zag hem minder opgeblazen worden.
Het heeft hem prima geholpen!

Lancome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 22:21

O dat is fijn om te lezen zeg! Ik hoop toch zo dat het helpt...

jestop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:37

mag ik vragen waar je paard dan precies last van had?

Ireen_

Re: Nier- en Blaascompositum van Groene Os. Ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:23

Mijn pony heeft het ook gekregen van Steffi van der Laarse, voor haar nieren en volgensmij had het ook te maken met haar onderrug-klachten en het voorkomen van verergering van haar arthrose. Steffi vroeg of mijn pony erg veel plaste, en dat was inderdaad zo op dat moment (soms wel 2 keer tijdens het rijden, deed ze normaal nooit). Al vrij snel was dat vele plassen over, of het verder iets heeft gedaan met haar weet ik eerlijk gezegd niet.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:07

Boeiend topic, ben ook altijd benieuwd naar alle composita; of ze werken enzo. Maar ik moet even Ontopic blijven natuurlijk

Lancome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 21:06

Hij is op de plaats van de nieren overdreven gevoelig. Zelfs met poetsen. Dus alles al geprobeerd. Heb een goed zadel en ook goed op laten vullen. Massages, verschillende middeltjes om in te masseren etc etc. Maar hij bleef gevoelig totdat een "oude rot in het vak" mij op de nieren wees.....vandaar dat ik nu vanaf zaterdag dit middel geef. En ik moet zeggen dat ik hem vandaag weer gewoon kon poetsen en aanraken op de bewuste pijnplaatsen. Misschien toeval...maar eerlijk gezegd denk ik zelf van niet omdat hij al heel lang daar gevoelig is. Ik hou jullie op de hoogte. O ja hij heeft de afgelopen dagen veel geplast.....ik mest elke dag uit en haal er veel meer plas uit als anders.

Lancome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 09:40

Hij knapt flink op. Vele plassen is nu over en ik mag hem gewoon weer "masseren" en poetsen op de gevoelige plek. Ben daar heel blij mee, was heel bezorgd. Met opstijgen is ie nog ietwat gevoelig maar dat wordt ook al beter. Ik hoor nu ineens van heel veel mensen over nierproblemen bij paarden. Ik ben al bij zoveel mensen geweest met dit probleem en nooit ook maar gedacht aan de nieren. Ben heel erg blij met dit middel en blijf het ook zeker ter ondersteuning gebruiken Baal er alleen van dat ik niet eerder aan de nieren heb gedacht en aan dit middel Konden ze maar praten................

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 10:21

ik mocht na de kuur het midden niet blijven geven van Steffi v.d. Laarse, het was echt een kuur en dat mocht hooguit 1 x per jaar, dus ik weet niet of het verstandig is als je het blijft geven.
Misschien even overleggen met de DA die het je heeft verstrekt

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 16:02

Heb ook wel eens gehoord dat het idd echt een kuur is zoals Smurf zegt en lang geven niet goed is. Dat is trouwens vaak zo met homeopatische middelen.

Lancome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 13:36

Ja klopt ik heb het nagevraagd. Ik mag wel bepaalde kruiden geven zoals D-Tox ter ondersteuning. Bedankt voor de tip!