paard met slappe knieen/kniebanden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ghjkl

paard met slappe knieen/kniebanden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 17:52

Heeft iemand hier ooit van gehoord en/of ervaring mee?

snoef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:37

um ik ken wel een paard met weke knieen, wat versta jij onder slappe knieen?

BlueStar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 12:19

Mijn pony had door te lang stilstaan ook "slappe" bespiering rond de achterknieën.
Je kon dit merken dat hij kreupel liep aan de longe van draf naar stap en voor de rest niet.

De hoevensmid heeft hem net iets anders bekapt, zodat er de spieren rond de knieën iets meer belast zouden worden en daardoor getraind.
Ik mocht alleen geen korte rondes (liefst helemaal niet longeren of alleen lange lengte lijn en zelf grote rondes meelopen) maar wel veel rechte stukken laten lopen. Dus veel buiten wandelen

Nu wordt hij weer gewoon bekapt maar ik merk wel dat het een punt van aandacht blijft.

Ik weet niet of je er iets aan heb of dat je het herkent. Maar een tip is: stappen stappen stappen rechte einden. En natuurlijk overleggen met hoevensmid en/of dierenarts

mbkaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 14:08

Hoe uit zich dat, die slappe knieën.
Mijn paard heeft enkele malen, vanaf haar derde tot haar zesde, gehad dat haar knie op slot stond. De smid heeft haar toen op een speciale manier bekapt en dan gaat het goed. Veel trainen / achter meer belasten heeft ook geholpen. Uiteindelijk is ze er, lijkt wel overheen gegroeid. Ook nu wordt ze weer gewoon bekapt.

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 18:08

mijn paard heeft dit...hij is nu alleen geschikt voor recreatie en is snel uitgeput in een zware bodem.

Ghjkl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 21:51

hij uit dit door af en toe zijn achterbeen hoog op te tillen, lijkt dan net een krampentrekker. Met het rijden is er niks te zien.