Warme binnenkant van de hoef!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Warme binnenkant van de hoef!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 19:38

Hoi, vorige week was mijn paard kreupel aan haar achterbeen, er was niks te voelen en na 6 dagen was het weer over.

Nu is ze kreupel aan haar voorbeen, het been is niet dik maar de hoef is aan de binnenkant, een beetje hoog in de hoef heel erg warm. Ook loopt ze een beetje op het puntje van de hoef.

We denken hier allemaal aan een hoefzweer, maar de hoefijzers zijn er inmiddels vanaf en we hebben gekeken of er iets van een ontsteking uit haar hoef kwam, maar dit is niet zo.

Ook reageert ze nauwelijks op drukken of slaan( met een hamer) op haar hoef, volgens de hoefsmid zou dit kunnen komen door de hele harde hoeven die mijn paardje heeft.

Heeft iemand ook een id wat het zou kunnen zijn of die onze diagnose kan bevestigen?

M.v.g Pauline

Emeraldo

Re: Warme binnenkant van de hoef!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:52

Mijn pony heeft ook wel ooit een hoefzweer gehad, die nog te diep zat. De hoefsmid kon er nog niet bij met een mesje. Een paar dagen later lukte dat wel.
Mijn pony gaat ook heel typisch staan met zijn hoef, ver naar voren en alleen op de punt leunen.

Succes ermee!!

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 19:54

Ja dat doet mijn paard ook precies! Ik hoop maar dat dat het is. Inmiddels loopt ze in stap al wel weer zuiver! Gaat zo'n hoefzweer ook vanzelf weer over? Onze hoefsmid is namelijk bijna een uur rijden, en dat is ook niet een pretje voor een paard met een pijnlijk been!