Onregelmatig=(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evelyn91

Onregelmatig=(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 16:42

Mijn paard is ongeveer 3 maanden kreupel geweest. Toen ie weer iets beter was zei de hoefsmid dat ik het wel weeer kon proberen en als het minder werd ik moest stoppen.. Maar hij looopt nu steeds onregelmatig ht gaat niet voor en achter uit Dus in de les kan ik nooit optimaal rijden, hij heeft bijvoorbeeeld veel moeite met stelling. Maar ik mag niet een te kleine volte rijden omdat het dan te veel op z'n benen aan komt maar nou kijkt hij steeds naar buiten en lukken de andre oefeningen amper. Dit duurd nu al ongeveer 2 maanden Mijn instructrice kijkt er dus ook wel naar maar dan zegt ze dat ie nog steeds onregelmatig is en dat zegt ze nu al bijna elke week maar ik mag wel gewoon door blijven rijden. En ik krijg minder aandacht in de lessen omdat ik tog niet alles kan doen.. Wat vinden jullie hiervan? En wat kan ik er aan doen. Wij zitten aan een ander paard te denken maar deze is heel lief en betrouwbaar dus als er iets is waarmee ik het kan oplossen zou dat heel fijn zijn !
ThnQ You..

sharonaollie

Re: Onregelmatig=(

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 00:09

Mischien een dierenarts erbij halen
En zoiezo nooit door rijden als een paard kreupel is..

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 09:47

dat had mijn paardje ook.
het bleek dat ze geirriteerde pezen had.
toen is ze op silconen beslag gekomen en nu is het goed

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 10:12

Het zou ook een andere oorzaak kunnen hebben, uit de rug vandaan bijvoorbeeld. Het feit dat de stelling en buiging problemen geeft, wijst daar al op. Doordat het paard dat zijn lichaam niet symmetrisch belast, krijg je ergens anders ook problemen. Ik zou er eens een osteopaat naar laten kijken!

Evelyn91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 19:46

hmm.. dierenarts er al naar gekeken die gaf ook geen duidelijk heid:( maar ik zal eens kijken wat een osteopaat kan doen. En inderdaaad zou het uit z'n rug kunnen komen maar ik rijdt er een jaar op en dan komt het wel laat of hoord dat zo?

Emilia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:47

Mijn paard had het ook. Uiteindelijk bleek het dus in zijn rug te zitten. Ik ben er mee naar een chiropraktiker geweest. Na twee weken rust en nu twee weken alleenmaar stappen en draven gaat het beter en is de onregelmatigheid bijna helemaal weg. Binnen kort weer voor controle.

Emilia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:48

Evelyn91 schreef:
hmm.. dierenarts er al naar gekeken die gaf ook geen duidelijk heid:( maar ik zal eens kijken wat een osteopaat kan doen. En inderdaaad zou het uit z'n rug kunnen komen maar ik rijdt er een jaar op en dan komt het wel laat of hoord dat zo?

Bij mijn paadr komt het waarschijnlijk omdat hij een keer vastgelegen heeft in zijn stal. Er is toen een wervel verschoven. Misschien is dat bij die van jouw ook gebeurd.

kenolia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:51

sharonaollie schreef:
Mischien een dierenarts erbij halen
En zoiezo nooit door rijden als een paard kreupel is..

Nou ik moest mijn paard gewoon doorrijden toen die kreupel was. Hangt er echt vanaf wat voor kreupelheid het is. Mijn paard heeft korte verzenen en loopt dus ook regelmatig onregelmatig. Al naar diverse dierenartsen hoefsmeden ed. geweest. Al foto's laten maken, maar ze moet nu dus apart beslagen worden en ik moet gewoon doorrijden. Het liefst veel recht uit en zo weinig mogelijk voltes.

Nou en ik moet zeggen het wordt steeds beter

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:53

misschien komt het vanuit zijn rug, of heeft het een andere oorzaak dan het beenwerk, of die de hoefsmid kan vinden..
ik zou er een keertje mee naar de dierenarts gaan..

succes ermee

Evelyn91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 15:34

Thnxx voor jullie brigjes !! maar het wordt nog niet egt beter enzo en dieren arts is er ook al bij geweest.. hij bgint ook te bokken enzo en mijn ouders hebben liever een nieuwe omdat ze 't wel wat eng vinde enzo wel jammer maar ik vindt het oook wel leuk.. ik hoop dat ik 1tje krijg die beetje beter in dressuur is