Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Orlando8 schreef:Als ik hem zal belasten zeggen ze(na inspuiten cortison)zal die na een paar maanden weer kreupelen,dus er is niks aan te doen volgens hun

doot te trainen en veel aandacht te geven. Dit heb ik samen met een vriendin op ons genomen, deze merrie loopt nog steeds vrolijk rond en was dus niet gek tussen haar oren
Dus ze nemen zeker wel eens de verkeerde beslissing. Mocht je voor een Second opinion een goeie kliniek zoeken dankan ik je zeker Roosendaal de Visdonk aan raden zei nemen er echt de tijd voor en geven iets ook niet zomaar op.
Randy01 schreef:Ze vroegen me daar zelfs: u mag hem hier laten, dat wij hem laten inslapen maar u mag hem ook mee naar huis nemen om daar nog afscheid van hem te nemen.
Het is dat mijn eigen DA meteen zei: naar huis halen dat beest!!! anders had hij er niet meer geweest....

) bleek het hooi te zijn ! dit is natuurlijk de beknopte versie van het verhaal maar deze episode heeft ons 15 paarden gekost
) dat het paard wel stokkreupel was. Toevallig heb ik een kennis die hier vlakbij woont, zij heeft bij een ongeluk op haar werk beide enkels verbrijzeld en zij heeft dus echt geen kraakbeen meer in haar enkels- ze zit in een ROLSTOEL !! kan dus bijna niet lopen (paar pasjes naar de wc- dan houdt het ver op) dus ja, mocht je paard geen kraakbeen meer over hebben, dan zou hij in mijn opinie stokkreupel moeten zijn
Er zitten hele goede bij en ook mensen waar ik nooit een paard naar toe zou brengen. Maar dat is in veel klinieken het geval.Ellebel schreef:Je kunt gewoon een second opinion laten doen, eventueel om kosten te besparen zou je zelfs de foto's die je nog hebt door een andere arts kunnen laten beoordelen. Als het om een belangrijke beslissing gaat en je bent niet zeker van je zaak zou ik het iig wel doen.
Citaat:En als de foto's nou gewoon niet goed gemaakt zijn?
Als je dan toch voor een second opinion gaat, dan kun je net zo goed nieuwe foto's laten maken.
Toevallig ken ik ook iemand die daar studeerd, en diegene heeft ook eens verteld dat er foto's waren gemaakt waarop een aandoening te zien was, en dat later bleek dat die foto's helemaal niet goed waren en het paard die aandoening dus niet had.
Ellebel schreef:Hallo zeg, je hoeft niet meteen zo fel te reageren. Ik heb geen flauw idee hoe die foto's er uit zien, jij misschien wel? Ik geef alleen maar aan wat de mogelijkheden zijn. Ik ken trouwens van de meeste klinieken wel dergelijke verhalen hoor.