iemand ervaringen met wrat bij paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ratzel

iemand ervaringen met wrat bij paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 21:26

Mijn bijna 3 jarige heeft een wrat op zijn neusvleugel. De da zei dat deze er vanzelf wel afvalt, een andere da zegt dat ik er een week jodium op moet doen... dit heb ik nog niet gedaan omdat de laatste niet mijn 'eigen' dierenarts is. Nu blijft die wrat maar groeien. Behalve dat ik het een lelijk gezicht vind, ben ik ook bang dat hij er mss een litteken aan gaat overhouden. Wat zijn jullie ervaringen? Valt zo'n wrat er nou echt uiteindelijk vanzelf af en wat is het? (hoorde dat het een virus is dat vaker bij jonge paarden voorkomt).

Vast bedankt voor de reacties.

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 10:58

Mijn jonge corland, heeft dit tot zijn 5de jaar gehad. hij had er drie op zijn linker neusvleugel. Na de zomer zijn ze er afgevallen. van de dierenarts mocht ik er niets aandoen, dat zou het alleen maar erger maken. neem anders toch eens contact op met je eigen dierenarts.

Anoniem

Re: iemand ervaringen met wrat bij paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 11:03

Mijn ex verzorgpaard heeft 2 jaar lang heel veel wratten op zijn neus en bij 1 oog gehad.
na verloop van tijd waren ze echt ineens weg, en heb ze nooit meer teruggezien. hij heeft er geen littekens aan over gehouden!

andiamo97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 11:03

Die van mij heeft er één in zijn oor gehad. Dat kan je zien aan een witte plek die hij eraan over heeft gehouden. Hij heeft er verder geen last van, maar je ziet het wel. Gelukkig stoor ik me er niet aan.

ratzel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 14:00

bedankt voor de reacties! hoe groot waren de werd zo'n wrat bij jullie uiteindelijk? Deze is ong. 1 cm bij 1 cm en groeit nog door ben ik bang... weten jullie ook of het door een virus komt en hoe dat heet? bedankt.

andiamo97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:10

Nee sorry dat zou ik niet weten. Maar mijn paard heeft het ook gehad toen hij erg jong was en ik heb hem nu pas een jaar. Hij is nu 8. Dus ik heb niet mee gekregen waar het door komt. Maar je kan over het algemeen best veel info op het internet vinden. Gewoon ff googlen
Succes!

morrebokkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:15

bij ons draaid de da ze er af,dan bloed het wat en daar na verdwijnen ze omdat het lichhaam antistoffen aan maakt,en dat klopte weg wraten .later kreeg een ander ze ook bij de nues en die heb ik er af gedraait en ook daar verdwenen ze.bloed wel wat maar is gauw over.

CarinaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:23

net zoalsmorrebokkie: eraf draaien, dan maakt t paard antistoffen!

haan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:48

het lijkt raar, maar smeer er maar gewone stroop op dat helpt de wratten te laten verdwijnen !

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:16

Als je er idd iets aan wil doen wees er dan wel 100% zeker van dat het een wrat is. Een vriendin van mij haar paard had ook een wrat op d'r neus en daar hebben 2 VA'en naar gekeken en zeiden allebei dt het een wrat was. Maar achteraf bleek dat dus niet zo te zijn. Het gaat bij haar om een tumor die nu ook al naar binnen is geslagen.
Ik wil je niet bang maken maar wees er voorzichtig mee!

Groetjes

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:17

Je kan die wratten eigenlijk een beetje vergelijken met jeugdpuistjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 07:44

Ik heb een jong Fjordenruintje gehad met een behoorlijke wrat op zijn neus. Deze zat er al bij aankoop op 4-jarige leeftijd en een klein jaar later was hij weg. Ik heb er destijds niets aan gedaan, vond de DA niet nodig.

jestop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 08:12

die van mij zat helemaal onder, ik vond het verschrikkelijk maar ineens waren ze allemaal weg!!!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 10:22

Je kunt er ook formule X (spul voor wratten bij mensen) opsmeren. En als het echt erg wordt zijn er ook dierenartsen die ze eraf knippen.

Josefien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:02

pure tea tree olie (de echte zuivere etherische bv van Chi) erop smeren. Ik heb een paard behandeld bij wie het hele hoofd vol zat en dat heeft enorm geholpen, binnen 14 dagen waren ze weg!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:50

bij mijn paard is er een wrat na 15 jaar weggegaan. de DA zei dat het niet nodig was om hem met opzet te verwijderen en we dus af hebben gewacht tot hij wegging.