kale plek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kyona2210

kale plek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 16:19

Hoi,

de pony van mijn schoonma heeft een kale plek op zijn koppie, ook op zijn kaak is er een plekje waar geen haar meer staat.

De huid is niet schilferig of rood, ook geen korstjes te zien.
Gewoon een plek waar plots geen haar meer staat maar de huid is mooi en gaaf.

Kan dit schimmel zijn of iets anders?
Hoe ziet schimmel eruit?
Schurft geeft normaal toch korstjes en schilfers dacht ik...

Kan iemand me raad geven of eventueel een goede link plaatsen met huisaandoeningen liefst met foto's dan kan ik het zelf eens bekijken.

Bedankt Kyona

ellepel

Re: kale plek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:54

kan ook heel simpel zijn dat ie zich ergens aan heeft gestoten en er zodoende wat haar af is, bijvoorbeeld na even schuren ergens tegen aan.

even afwachten of er meer plekjes bijkomen,zo ja dan behandelen met imaverol, zo niet dat was er niks aan de hand

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 12:54

ik heb vorig jaar zommer dit ook gehad
dit kon komen door opgedroog zweet (van hoofdstel) en dat die dat schuurde dus ja net wat ellepel zegt even afwachten

Natural_Lady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:21

Frustratie, staat ie alleen, stress ? Wij hebben een Quarter merrie lopen en die heeft heel veel stress in haar dracht gehad, en ze is zowiezo wat stressig, en die kreeg ook allemaal kale plekjes ! Is nu gelukkig minder. Nu tot haar zoon wat meer de ruinen gaat vervelen en haar met rust laat !

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:22

Het kan wel schimmel zijn, je kunt het even daar tegen behandelen, dan zie je wel als er weer haar gaat groeien

WiMa

Re: kale plek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:56

Ik zou op het hoofd geen imaverol gebruiken ivm dat het misschien in de ogen kan komen..Tea tree olie er op smeren, werkt geweldig!!