Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

een paard kan namelijk op ontzettend veel manieren last hebben van zijn darmen en nieren
Hij heeft geen koliek of iets, maar het lijkt gewoon allemaal uit zijn balans te zijn. Hij houd zich ontzettend stijf en toont niet lekker in zijn vel. Nu heb ik voor hem druppels gekregen, niet via de DA maar vanuit de humane fytotherapie. Solidago complex en trigonella complex. Maar ben gewoon benieuwd hoe andere paarden die iets soort gelijks hebben gehad behandeld zijn. 
) en/of een scheut appelazijn door zijn eten of water.
)

. lorelei schreef:mijn paard is hoefbevangen,dit is eigenlijk ook een stofwisselings probleem.iemand bij mij op de manege heefd me aangeraden om er een osteopaat bij te laten komen.nou maandag 13 februari is het dan zover.hoop dat hij me wat verder kan helpen.misschien voor jou ook een goed idee een osteopaat.
Ipsilonka schreef:lorelei schreef:mijn paard is hoefbevangen,dit is eigenlijk ook een stofwisselings probleem.iemand bij mij op de manege heefd me aangeraden om er een osteopaat bij te laten komen.nou maandag 13 februari is het dan zover.hoop dat hij me wat verder kan helpen.misschien voor jou ook een goed idee een osteopaat.
Heleenxx die hierboven heeft gereageerd is osteopaat en zij komt donderdag
Ipsilonka schreef:Hij krijgt dit voer al zolang als ik hem al heb. Langdurige supplementen ben ik geen voorstander van. De hoeveelheid wortels valt reuze mee, nog geen kilo op een dag.
stefje schreef:Ik blijf bij alternatieve geneeswijzen toch een beetje kritisch... Ik had een hoefsmid die ook met een wichelroede aan de gang ging... Nou heb ik een hoefsmid voor de hoeven en hooguit het benen/pezenwerk, dus die komt niet meer bij mij, ik word zo moe van zo iemand die over druppeltjes enzo begint en over dat mijn paard niet in orde zou zijn (merrie 19 jaar, glimt je -ook 's winters- als een spiegeltje tegemoet, dat noemen we gepoetst van binnenuit) zonder dat ik erom vraag (!), volgens hem hadden alle paarden die hij testte, wel last van hun nieren. Ik heb dat iets te vaak gehoord... Ik sta er best voor open en raad alternatieve geneeswijzen helemaal niet af, maar kritisch blijven is juist bij die soort van geneeskunst goed. Ik heb altijd het gevoel dat de helft super weet waar ie het over heeft, en de andere helft kwakzalver is. En het kost nogal wat ook.
Daarom interessant hier te horen wie wat heeft toegepast voor welk probleem en daarmee een goed resultaat had. Succes
En niets aan de organen bij die paarden. Dus ik let zeker wel op waar ik heen ga en van wie ik een advies aanneem
. Bovendien heb ik en dat gedaan en donderdag komt heleen. En mocht ik daarna nog geen goed gevoel van Pablo krijgen, dan is de volgende stap een bloedonderzoek van de dierenarts.