Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Ik merk aan Nap dat hij, nu hij al 5 weken niets mag doen en de hele dag op stal staat, weer behoorlijk probeert lucht te zuigen! Hij doet het op de boxrand en op z'n voerbak en weet dat ie het niet moet doen als ik erbij sta want dan krijgt hij behoorlijk op z'n fl*****! Hij kijkt altijd eerst even of ik in de buurt ben en vervolgens zet hij z'n tanden op de rand, helaas voor hem kijkt ie af en toe niet goed genoeg en heb ik me verstopt om hem te kunnen betrappen }> Dan vliegt er zomaar een borstel door de lucht }> Buiten in het land doet hij het niet, staat hij alleen in een paddock dan moet het hek het weer ontgelden. Eigenlijk heb ik al zoveel geprobeert, alleen een voerbal hielp, dan was ie lekker bezig met voer zoeken, maar er waren mensen bij ons op stal die bleven zeuren dat hun paarden er onrustig van werden
Dus een voerbal mocht niet meer!! Nu hoop ik dat het weer beter gaat als ie straks weer wat meer mag doen.
Gerrie schreef:Helaas voor jou en vele anderen ken ik een paard dat wel van luchtzuigen afgekomen is !!Vandaar dat ik beweer dat veranderen kan!
Ze is zelfs vriendelijker geworden,gezonder en nu op 8 jr leeftijd Z2 dressuur!
Dit alles was een combinatie van ander voer, meer afwisseling en Bach Bloesem Remedies.
. Maar een zachte voetbal in een net heb ik nog niet geprobeerd. Dat zal wel niet zoveel herrie maken. Mijn luchtzuiger is er overigens ook niet ongelukkig bij. Heeft een beregoede conditie en eet met veel plezier. Hij is zo'n type "even sigaretje roken na het eten". Als ik hem slobber geef na het eten gaat ook gelijk de band om om het luchtzuigen te voorkomen. Ook om negatieve aandacht te krijgen doet ie het graag. Volgens de boer doet ie het ook niet als ie overdag als niemand erbij is op stal staat. Zodra er mensen komen wil hij aandacht en doet ie het wel eens. Hij heeft een miracle collar en die werkt heel goed maar ik ga de komende tijd ook het advies van de homeopaat opvolgen en wat aan z'n darmklachten doen. Hij zei nl dat het aan z'n voer ligt en dat ander voer in combinatie met homeopatische druppels veel verschil maakt. Hij had al meerdere paarden succesvol behandeld. Ik ben benieuwd..
) zich toeleggen op een breder gebied zoals homeopathie en /of acupunctuur.
.